nu är det nog, nu ska skiten uuuuut!!

Känner att jag e hyfsat färdig med magproblem nu alltså..
Jag fick det rejält (som ni vet) o jag var -som alltid vid sån åkoma -två minuter från döden...hela dan. Ja det e så det känns iaf..  Promenaden till jobbet på morgonen efter var ett maratonlopp..
Lilly har vart askass i magen från o till nu sen i måndags så idag fick John order att ringa 1177 o be om råd. O det fick vi, tänk va skönt det e att få några kloka ord ibland. Så nu kör vi på de tipsen o det vi redan gjort själva o  hoppas på att tjejen börjar  äta sin vanliga ranson snart. Hon har ätit väldigt sparsamt  i en vecka nu o gissa hur skönt det e att hon har att ta av!!!! Tack gode gud för det, då slipper man nojja. Hon har vart hos dagmamman ändå eftersom hon e som vanligt o det kan ju även ha med tänderna att göra, vem vet ...inte jag.
John verkar iaf ha sluppit undan denna skiiiiiitsjuka. Grattis säger vi!

Han berättade att Marita (dagmamman) fått sig ett gott skratt i onsdags när det va dags att gå o lägga den ena killen o hon förklarade för Lilly att hon fick stanna nere o vänta. När hon sedan kom tillbaka satt Lilly på nedersta trappsteget med knäppta händer o när hon fick se Marita som glatt sa "heeej Lilly, va duktig du är" så bad hon henne va TYST o "hyschade" med fingret åt henne.
 Denna unge!!!!

Imorg e det tänkt att jag o Maria ska till Mariestad på Arvingarna. Jag har inte sett dem på två år tror jag o det ska bli jätteskoj!




                    Tjingeling....



            
             Våra två godingar

Kommentarer
Postat av: Jossan

Tänk vad olika det kan vara ! På vår förskola får vi inte lämna barn om vi själva e hemma magsjuka, utan när alla i familjen varit kräk/magsjukefria i 48 timmar ! Tror de kanske e striktare på¨sådant ¨på förskola ... fler barn= mer spridning ...



Hoppas det bara e tänderna ! Och ja man e lika glad varje gång de varit sjuka att de har lite hull, vissa barn försvinner ju halvt då de varit sjuka ...

2010-03-12 @ 06:46:13
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0