ledig måndag

Eftersom vi har färgkurs på salongen imorgon så tog jag min lediga dag idag istället. Började dagen med Öppna Förskolan o blev rätt paff när hon envisades med att säga "Lilly dut" något bestämt, medan vi klädde av oss. Men efter lite övertalning gick vi mot dörren o då hajjade hon nog vart vi var för då sprang hon före mig in o direkt till rutschkanan. sen såg jag knappt röken av henne förrän matdags o efter det brukar vi ge oss hemåt igen, men nu satt vi kvar o grejade lite med lera...

                  


                                       


 Därefter sov Lilly ett bra tag o jag lunchade med några tjejer på stan innan det var dax o ta tag i att köpa en jacka till lillfisen eftersom hennes mamma glömde den i Karlsborg i helgen. Bra minne?! Men hon behövde en extrajacka utöver den jag köpte på Tradera (som gärna får komma imorgon.) Det går åt kläder när man har en dagmamma av guld, som e ute hela dagarna förutom under maten i stort sett. Nu återstår bara ofodrade gummistövlar o ett par gympisar till.
Åter till köpet av jackan... jag tog inte vagnen utan tänkte att hon fick gå med mig i affärerna, hon brukar va kanonsnäll. INTE idag. Hon skulle absolut ha stövlarna i strl 27 som hon tagit på sig o bröt givetvis ihop när hennes elaka mamma inte ville köpa dom. Istället gick hon in i lekrummet de hade o det va ju gött, tills vi skulle testa jackan. Hon bara stenvägrade lämna gungbrädan o gapade "NÄE mamma" över hela affären, skulle inte gå utan satte sig ner o gick inte att resa. Gissa om jag var genomsvett!! Sen när jag väl fått på den så ville hon absult inte ens ta av den så kassörskan kunde larma av.. Herregud, ungar i affärer i detta skick e INTE skoj. För nägon.
Det slutade iaf väl, till slut, hon fick tillbaka jackan o därmed livet o på en hundradels sekund vände det från tårar till skratt o "titta mamma", hon tyckte hon va superfin. 

 

                              
                              Just stigit ur bilen efter vår strid. Såhär sur kan man bli...



                             
                              ...tinat upp lite.

 
                            
                             Sådär ja. Ni ser att de e tagna under samma minut.. :) 
                              Tur det går fort över, hon e aldrig långsur men detta va första
                             gången vi blev riktigt osams.


Nu blir det lite kvällsmys innan sängdax. Har knapps sett av min käre sambo sen han började jobba, det e 120 knyck nu...

 

Kommentarer
Postat av: Gertie Jansson

Hahhahaaa...stackars mamma och Lilly =) inte lätt att gå på stan med bestämd dotter....tur att ni blev sams...jag kan riktigt se senariot framför mig. Pussa på lilla grodan och sköt om er!

2010-04-19 @ 22:09:46
Postat av: mamma

Lilla Carro, gör som din morfar sa: Skäll inte på barna, prata med dom.

2010-04-19 @ 22:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0