IDIOT - ja det e i underkant

Då var det lördag igen o allt e som vanligt ändå på nåt vis. John jobbar, jag önskar en Ikeasväng o omfixning i lägenheten. Men det sista e ju bara o glömma med tanke på den idiot (jo det e så) vi har till hyresvärd.
 
Först sa han ja till ommålning i sovrummet när John pratade med honom för nån vecka sen,han skulle komm o kika nån kväll på det.. Sen ringde han mig igår o sa att det inte gick för sig för att det va nygjort när vi flyttade in o inget skulle göras nu -över huvudtaget. Vi får inte ens göra det själva för att de har dåliga erfarenheter efter sånt. Förklarade att vi inte direkt tänkt måla marinblått eller så utan bara ljust typ som i övriga lägenheten, men han gick in stenhårt o ökade på spurten i sin uppfattning o ton. Jag blev vansinnig! Gubbj-vel. Nu e det nån asful trrrecottagul, lite flammig tapet -jag mår illa när jag ser den.
Öh jaha men höja hyran går bra??? Kan man då kanske få göra det till sitt kanske? När jag sen berättade att ett grytlock bränt ett märke i mattan i köket så fick jag ta det på min försäkring o de skulle bestämma vilken matta i så fall.
FY FAN, jag va så förbannad när jag pratat med gubben så jag skakade.
Jävla översittarattityd hela tiden -sånt tål inte jag!
O han skulle ALDRIG ha den tonen mot John, det e jag 200% säker på. Tro mig.
John tycker att vi bor här tills vi bott i 5 år, då har man tydligen rätt till sånt o då KRÄVER vi det.

Nån som har koll på rättigheter ang sånt här??

Känns som det kommer bli dyrt att flytta härifrån, han kommer gå med förstoringsglas efter skavanaker.

När John kom från jobbet stod jag med blossande kinder o svor varannat ord, jag minns inte när jag va så arg sist alltså. Om jag ens varit det.. Kunde inte tänka på annat på hela kvällen trots att John försökte få mig att släppa det. Hade gubben stått mittemot mig hade jag nog klappat till honom. Han skulle behöva en riktig näsbränna o komma ner från sina höga hästar.
Nä nu flyttar vi härifrån känner jag bara, o jag ska sprida skiten om honom allt jag bara kan. Tro mig. Rik som ett troll e han  han o snål så han skriker när han skiter, måla ett rum var för dyrt för honom. Troligen en av hans största utgifter.

Nä jag får lämna det här, jag blossar upp igen :)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Du e väl med i hyresgästföreningen ? Prata med dem ... jag tror man ska få göra om tapeter så länge de ej utmärker sig ... men det lät ju som ni skulle göra det diskret ... sen visst slitage ingår då man e hyresgäst så kolla med dem .... vilken surgubbe !

2009-03-28 @ 11:27:50
URL: http://mammajosefina.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är inte bra att bli så arg ;) trodde de var tanten som varvresig,kommer du ihåg skåpet som hon sa skulle upp i din gamla lägenhet fast Madde inte ville ha det... måste ses innan lilly hinner fylla ett....kram

2009-03-28 @ 17:11:16
Postat av: hannah

det förra var från mig...

2009-03-28 @ 17:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0