4 feb 2009

- Vad ska vi göra på fredag?

-Ingen aning. Vadå?

-Jo då ska vi ev på Melodifestivalen !!

-VA????

Så såg det ut igår när John kom hem. Gissa om jag blir glad OM det nu blir så..?! Det hade verkligen vart skitskoj o jag håller alla tummar jag har! Men nu för tiden får man ju se efter om det finns barnvakt först, ingen av oss har ju päronen på smidigt avstånd direkt.. Så när det blir klart om vi ska åka eller ej e det även dax att kolla upp detta innan jag ropar hej. *ber en stilla bön*

Jag hade "egentid" igår o var hos Maria o myste o drack te med äggmackor till. Mums! Mat e extra gott borta, så e det bara!
Så vid halv elva kom jag hem igen till mina godingar som myste i soffan o gissa om jag fick ett smile av lillan. Det e sååå nyttigt att komma bort ibland så det finns inte. Nyttigt för alla. Och välbehövligt. Och jag har tack o lov aldrig tyckt det e jobbigt alls att va borta, jag tror snarare det gynnar en i sista änden o jag kan bara inte fatta de som aldrig e längre från sitt barn än sovrummet-köket. Jag skulle ätas upp inifrån !!
 O gör man det inte i tid så blir det bara värre o värre o man gräver liksom sin egen grav på nåt vis.



Har haft träff med mammorna idag o kände mig som om kudden satt kvar på kinden när vi sågs efter tolv, vi försov oss lite Lilly o jag... Men vi hade trevligt o efter nån kaffekopp vaknade även jag till.

Nu ska jag se reprisen av skidorna som gått idag o även ett inspelat Mästarnas mästare från igår. Min stora idrottsidol Per Elofsson e ju med. Jag kan bara inte låta bli, att varje gång jag ser honom tänka på hans fruktansvärda slit för att nå ikapp Johann Muelegg, o på vägen dit tog kroppen sån stryk att han fick ta beslutet att lägga av! En tid senare kom det (äntligen) fram att Muelegg vart dopad . Han va ju för fasen ett halvt varv före alla andra. (Uppenbart?) 

Förstå besvikelsen att få reda på att du kört slut på dig "helt i onödan" med siktet på att slå en som e DOPAD o ni har inte alls tävlat på samma villkor. Över huvud taget.
Frågan e bara hur länge det pågick utan att uppptäckas.

Nä jag ryser.  Undrar om de kommer visa det??





Per Elofsson


Johan Muelegg
Se inte så j-a anfådd ut!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Annika

Hej igen kommer ihåg när vi var i Globen på M-festivalen jätte kul förstås.Men pausen var så kul att prata med alla människor man träffade..Så hoppas att ni åker..kram

2009-02-04 @ 22:12:00
Postat av: Fafa

Hej mina kära! Fick en så lysande idé:



Sätt Lilly i en taxi och skicka ner henne till Kalmar så är barnvaktsfrågan löst till Melodifestivalen! / Fafa

2009-02-05 @ 08:34:04
Postat av: Josse

herregud, barnvakt e la de sista ni behöver tänka på. vi slås ju om henne här. eller som sagt, taxi ideen funkar ju oxå.

2009-02-05 @ 17:08:25
Postat av: mormor

ja taxi ideen var gullig

2009-02-05 @ 19:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0