snart helg

Åh det e fredagkväll..igen. Veckorna springer iväg mot vad jag hoppas kommer blir en härlig vår för usch vad jag e less på snö o kyla nu! Jag bara hatar att frysa o inte bor man vid nån backe o kan lära sig det här med slalom heller. Så, näe VÅR TACK!!!
Har nyss vart o storhandlat inför nästa vecka när Johns kusse Nina o Ludde o Tove ska komma o hälsa på oss. Gissar att det blir några fikor o allmänt mys :) Så det har jag förberett så gott det går idag med att röja upp lite o tänka ut vad vi ska käka, golven lämnar jag till imorgon strax innan vi far mot Vallda. Det e ju skoj om det varar något iaf!  Emellan röjandena (?) har jag börjat packa Lillys grejer  o det e ett flyttlass känns det som. O jag älskar att packa men hu så länge väskorna kan stå innan de blir upp-packade sen. DET gillar jag inte.

På tal om "gillar" så har vi vart på nåt som lillan gillar idag -babysång! Hon måste ha det i blodet, hon går bananas totalt till musik o sång.....o inte e det från min sida =/ Tänk sånt liv det e innan tanten ropar "samling" o sången börjar o sen hur totalt tyst det blir på ungarna när hon börjar med tamburinen ... Det e rätt mäktigt! Säkerligen e det tusen intryck som ska smältas för lillungen sov över två timmar efetr det  mo normalt 30-40 min. Tror det e nyttig stimulans när man har en mamma som inte e särskilt leksugen...men det e det fler än jag som inte e (läs Anna) o jag hoppas jag kan ha andra kvaliteér..  Jo babysången..hon som har den e så otrolig på nåt vis, hon fångar varenda unge o har sån energi! just detta stod vi o pratade om o just då går hon förbi o säger hej. Näe tänket jag, man ska inte prata om folk utan med, så jag stannade henne o sa det vi just pratat om o gud va glad hon blev, "tycker ni verkligen det, va roligt!!"  Tyckte mig se en tår i ena ögat !!
Där gjorde jag hennes dag :)
 Dagens goda gärning!!!

På tal om god gärning, idag fick jag ett äkta vykort i lådan. Det va Dette som skickade en Alla Hjärtans Dag-hälsning. ÅÅÅH VA FINT!!!! Tack snälla ..Puss på dej!

Nu ska vi slå oss ner i soffan o njuta av min nygjorda Smoothie.
 
Mumma!!  


Kommentarer
Postat av: Fafa

Vad roligt att Lilly gillar musiken och vad BRA att du sa lite uppskattande saker till ledaren! Ha en mysig helg i Vallda! Fafa

2009-02-13 @ 21:31:54
Postat av: carro

Ja visst e din svärdotter redig,Kenny ?! ;)

2009-02-13 @ 22:45:07
Postat av: Dette

Kul att kortet var uppskattat! Ha en toppen dag/helg nu.. Love you my friend! Kram

2009-02-14 @ 10:33:09
URL: http://www.dette.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0