Karlsborgsmark

E återigen på Karlsborgsmark.
Det e nämligen bockpremiär imorgon o John ska med pappa mfl ut i skogen, så gissa om bilen va full med katt, barn o jaktgrejer. Nu har gubbarna (ja John får höra dit nu) vart på en runda ute i skogen o rekat lite, ja ni hör ju -de äter, skiter o drömmer jakt just nu. Jag är rätt van eftersom pappa jagat så länge jag levt, men hu så less jag kan bli på detta jakttjat..Så nu begav jag mig ner i kaällaren en stund för mig själv medan de e inne i "Snuten i Hollywoood" jag vet inte vilket nummer.

Lilly har haft en sån otursdag idag!
Vet inte hur många gånger hon stupat o golv o i väggar. Så ikväll stöp hon med pannan rakt in i soffbordet o har fått världens bula mellan ögonen som såklart kommer va något blå imorgon -stackars liten! Pappa e ju gammal i gemet o tyckte mest att ja det blir fel törnar, o jo det lär det bli men detta va rejält, jag brukar inte heller hetsa upp mig. Vi kylde så gått vi kom åt bland två små händer som absolut inte ville va med om det.... Hon kom liksom i fart så det lär synas...
Det e inte lätt när man just lärt sig gå o tycker att yes, nu kan jag ju det här. O så går det åt pipsvängen ibland!
Men hon lär sig så fort detta lilla pyre. Helt sjukt!
 Nu börjar kapitlet "Pass dygnets 24 timmar" o ändå lär det bli vurpor. :)

Det e inte alls som vanligt att vara här denna gång, mamma o Matilda har nämligen nyss landat på Mallorca de fuskisarna!! Mamma ringde nyss o allt hade gått bra, fatta att det låter som att hon står i grannhuset o pratar men i själva verket i 5-6oo mil härifrån. Skönt att veta att de inte e i luften iaf, o känner jag mamma rätt så får vi ett "allt e bra-mess" varje dag.


Nä nu ska jag kila vidare till Tradera o göra mina "fynd"..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0