vår tisdag

Idag var jag o Lilly uppe i ottan o skule möta Hannah o Jenny med barn på stan. Det e tjejer som gör saker tidigt det, tio va det träff. Hu!! Så jag fick ila på morgonen o vips så var Jenny här o fick va lite nanny medan jag blev klar...vad har man vänner till?
Vi gick i några affärer o en tog vi den obligatoriska fikan o till sist va alla tre ungarna vakna åxå o med andra ord full rulle! Minstingen Milla blev väl alldeles förskräckt  av allt liv de andra förde.. Jenny kom på att det va allra första gången som vi träffades alla tre sen ungarna kom -vi som umgåtts JÄMT!! Men det blir väl så när vi bor en bit ifrån varann, hade nog vart annorlunda om alla bott i stan o man bara haft o ringa "sätt på kaffet, e där om fem" som jag o Hannah tidigare gjort. Jag fick tom bo hos henne när John åkt på turne´ o jag glömt nyckeln . Den berömda hyresvärden har nämligen inga reserv.. (!!) Say no more.

Sen åkte jag o Jenny iväg ut på landet för o köpa löshår till henne o, ja vad säger man, det va LANDET. På riktigt. Det luktade koskit så pass till vida att det smakade det samma när man andades genom munnen. Fy satan!! O jag e ändå hästtjej o har ALDRIG känt sån stank, den stackars kon/tjuren måset vart rejält kass i magen...
Ungarna satt i bak o jag som ibland bävar för bilturer med Lilly blev glatt överraskad. Hon somnade rätt snart o sa inget om att hon var i skitstolen igen. Det va istället William som tyckte "vart fan ska vi", men  lagom till vi var framme så sov båda äääntligen som stockar i bak. Vi slog på stereon o lät de sitta kvar o hade span innnifrån butiken, man får inte va dum!!

Nu har jag dragit ett varv med min vän o kollega dammsugaren o lillfisen vaknade nyss efter en tupplur på soffan. Med andra ord dags att återgå till livet....o återigen en kväll själva.

Så e det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för en trevlig fika... vore kul om de inte dröjde lika länge till nästa gång!kram

2009-04-21 @ 20:14:49
Postat av: hannah

tack för en trevlig fika... vore kul om de inte dröjde lika länge till nästa gång!kram

2009-04-21 @ 20:15:38
Postat av: hannah

det förra var från mig kram hannah

2009-04-21 @ 20:16:33
Postat av: Josse

nu undrar ja lite över löshåret? kan man köpa de på landet? har tången kommit förresten? kolla upp om de e bra hår som inte blir till fågelbon osv.. dyrt?

2009-04-22 @ 16:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0