förkylt o te

What a night...
....eller som måga påstår -jag har fått känna på hur det e att va småbarnsförälder -även på natten. Lilly har vart jättetäppt i näsan o hostat så hon vaknat typ en gång i timmen i natt, så ja nu vet jag hur det känns att inte få sova ETT SKIT. Så jag har inhandlat nässpray nu som får stå på sängbordet i natt. Men hon har iaf ingen feber, det har jag kollat ett par gånger under dagen med en unge som tittat på mig o undrat om jag e heeelt pantad som sätter in den äckliga i örat... men stilla sitter hon iaf.
Det e väl ungeför den stunden hon suttit still.. :D

Lilla snuttan, man tycker så synd om henne när hon e såhär!!!

Men vi har vart ute så mycket som möjligt under dagen o hon äter ändå bra, det e väl allt man kan göra. Det e ju liksom bara  att vänta ut såna saker.
Men e hon såhär så blir det nog inget dop för hennes del..sova borta nu känns sådär eftersom hon inte alls kan det, då kommer jag bara noja att man väcker nån o så även fast hon inte skriker. Nä jag vill sova hemma då. Men det kan ju bättra sig till dess, det e ju några dagar kvar.

   Jag håller tummarna!!!

Nu har jag vart hos en kompis på tre (!) koppar te o tjejsnack o det va såå skönt, att bara få va o sitta still så länge jag vill.
Lilly sprattlade glatt i sina toffsar hos pappa när jag gick o har både  badat o sover nu gott i sin säng. Jag längtar efter henne.

Tänk så lite som behövs för att man ska få energi o längta.












Kommentarer
Postat av: majsan

Hoppas verkligen Lilly blir bättre till lördag. Vi har sett fram emot att få träffa er då!

2009-04-24 @ 09:19:12
Postat av: Dette

OM det blir ändrade planer i helgen så hojta vetja! :) Kram

2009-04-24 @ 09:29:10
URL: http://dette.bloggspace.se
Postat av: Jossan

Hoppas hon kryar på sig ! Ja ... så e det att va småbarnförälder, så skönt nu när Nova sover, somnar tidigt mm ! hehe !

2009-04-24 @ 16:36:46
URL: http://jossan1982.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0