busy busy

Känns som livet rusar i 180 just nu o  jag måste bara åka med.......

Jag e själv VÄLDIGT mycket, dvs även med tvätt ( tvättstugan ligger i huset brevid o Lilly måste tas med varje gång numera, PLUS tvätten), städning, mat  o allt övrigt som ska fixas o donas med i vardagen. O det e  en del som de flesta av oss vet..

Jag börjar ledsna FETT på det kan jag tala om!!

I natt har dessutom lillan blivit väldigt snorig o hostar så hon vaknar stackarn, hon e ju helt slut. Så jag har försökt pilla i näsdroppar i sömnen o gett nappen som hon ändå inte kan ha ett antal gånger.

Så i eftermiddags kom Jenny o hämtade mig o henne o åkte till Jennys föräldrar utanför stan. Shit va jag behöver komma hemifrån alltså.. jag kommer liksom aldrig ifrån längre o det äter upp en innifrån!
 Lilly va hur snäll som helst trots att jag befarade en gnällig unge med snoret hängandes som nr 11 på överläppen. Ja det sista stämde men inte ett gnäll utan en go o glad tjej som sen somnade på en promenad med Marianne o sov ute i en timme...inte illa o Marianne träffade hon dessutom för första gången. Det e ju även så att de allra roligaste leksakerna finn hos andra o det e perfa!
Efter jobbet kom John o skulle hämta henne o blev kvar på en lång kopp kaffe innan de begav sig hemåt för att göra natten. Så när jag sen kom hem så sov snuttan så gott, ja med vissa hostningar såklart men ändå.
Nu hoppas jag på att få sova lite mer i natt så jag e en gladare o roligare människa imorgon -det samma önskar jag Lilly, ja hon e rolig o glad men sova behöver hon för o må bra o bli frisk. Hoppas nu detta blir kortvarigt, för i helgen e det mycket. (Hört det förr??).........................
John har spelning på fre o nån gång ska han åxa hinna packa. Låt mig gissa -eller nä -sätta tusen spänn på att han gör det tidigast  lördag eftermiddag :D  Eddies present ska inhandlas, för  på lördag ska han även jobba på sitt vanliga jobb o jag antar att jag ska packa åt mig o lillan o se till att presenter o allt annat e med. Sen bär det av till Kungsbacka för dop på söndag.

Busy, busy!!

Nä tåget går ..igen... Nu ska sista tvätten hämtas.



Kommentarer
Postat av: Dette

Gumman... Det låter som det e slitigt för dig just nu. Synd att ni bor så långt bort annars hade jag mer än gärna hjälpt till på nått sätt! Kram

2009-04-23 @ 08:30:10
URL: http://dette.bloggspace.se
Postat av: Jossanw

Känner igen mig ! Var ju själv med Nova från hon var 1 månad till 7 ½ månad kan man ju säga, bodde ju hos mor o far ett par månader men det e ju inte riktigt samma sak ! Egen tid fanns inte och första natten utan Nova var hon 15 månader gammal ! Men sen e det ju lika nu ibland att man sköter det mesta trots att man e två i förhållandet ! Jag hämtar o lämnar ju på dagis till 99 % och däremellan skola osv. Men jag tror det e olika perioder man har ! Utan Joels jobb skulle inte vi klara oss ekonomiskt så man får vackert bita ihop ... dessvärre ... Vet hur ensam man kan känna sig med en liten, aldrig få ta en dusch i lugn och ro osv, men jag visste inget annat , så tror det e värre om man har haft mer uppbackning innan !



Hoppas det lugnar sig för er o att Lilly blir piggare snart !

2009-04-23 @ 09:11:39
URL: http://jossan1982.blogspot.com
Postat av: mamma

Vad är det ja hör!!!!! Så här har nog alla småbarns mammor. Även ja har haft det, John tycker nog inte det är så roligt heller när han inte hinner träffa er som han brukar.Men det är ju bara en kort period, hoppas Lilly mår bättre idag och att du har lugnat ner dig lite.Jätte kram från mamma/mormor

2009-04-23 @ 09:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0