sol..... o vattenkoppor...??....

Har vart ute heeela dan ta mig sjutton, suttit i linne i solen.  Linne!!!!!!

Visst man blir fortfarande bländad av min hud men det ska det snart bli ordning på. Anna o Mattias drog ut oss på en promenix o därefter fikade vi i flera timmar på vår uteplats. Ja Lilly o Filip fick mest va i skuggan men ändå... de fick ju sällskap av John efter ett  tag. Grabben som härdar ut ca 5 min i solen...
Men va underbart, härligt, skönt o svslappnande det e när värmen kommit! Jag som alltid går o fryser älskar ju detta!!! Lilly e så snäll o go o gillar även hon att va med när jag slöar. Fastspänd i vagnen står hon ut med allt känns det som. Här inne härjar hon runt i ett nu o har upptäckt cd-hyllan o smakar numera på några varje dag. Tydligen smakar det underbart för varje krypsträcka går just dit.. Eller till pappas mc-tidningar -en delikatess.

Igår gjorde vi lax i ugnen o käkade så magen stod i sju hörn..
Tydligen va vi hungriga för av sex bitar återstår idag en o en halv som vi nu ska mumsa i oss med lite andra rester. Rester?? hallå, vuxenpoäng så det smäller!! :D Kände mig även lite vuxen igår när jag ringde o önskade några stycken glad påsk. De tappade nästan hakan när jag även svängde förbi salongen med samma anledning o Emelie flinade ett tack o höll med om att jo, jag e nog vuxen.
 Tack för den din unga jänta.. ;)

Idag blir det det lilla lugna eftersom vi skulle träffat Johns chef m fam men deras barn har fått vattenkoppor !!!!!
Med andra ord väntar vi nu bara in Lillys första om nån vecka eller två, vi var ju där förra veckan o vi träffade Vilda igår. Nog för att det e bättre ju yngre de e men ändå. Tänk hur gnällig o kinkig hon kommer bli o hur jobbigt det kommer vara för henne med feber o denna satans klåda, lilla stackare. Jag minns min omgång än idag, satt i badkaret o hällde potatismjöl över hela mig!!!
 Men som John säger, hon har inte fått det än o jag går här o fasar ..  Men man kan nog va rätt säker. Kanske ska be till högre makter om den lindrigare varianten...?
Det lär visa sig...vilket som.

Bilden föreställer en flicka med vattkoppor Denna bild har vårdguiden som beskrivning.... Känns sådär.

Det värsta e att vi har en hel del framför oss nu: John har hela nästa helg full av jobb o då menar jag FULL. Jobb från 8-22 fre-sön typ. Minst. Helgen där efter spelar han med sitt band en dag ,sen e det barndop o några dar senare åker jag o tjejerna  båtresa. Inget av detta vill man ju missa o framför allt vill man ju att lillan ska få va frisk o  -dessutom- många hävdar att sjukdom kan förstöra barns sömn totalt. Det tänker vi inte ens på...
Vore himla käckt med dessa koppor då menar jag....
HU!!!!

Nä nu ska vi få i oss mat medan lillan sover gott utanför fönstret...


Kommentarer
Postat av: mamma

som sagt: hon har inte fått vattenkoppor ännu. Kram

2009-04-10 @ 21:51:23
Postat av: Josse

men ni kommer väl på sönda? ja som har bakat så det räcker till hela gatan...

2009-04-11 @ 00:46:42
Postat av: Nina

Min kompis pojk har precis haft vattenkoppor. Han var totalt oberörd av detta, så det behöver inte bli så hemskt. Se det från den ljusa sidan om hon får det nu slipper ni vara hemma en till två veckor från jobbet om hon får det när hon blir större. Vi väntar också på att grabbarna ska få det men jag hoppas verkligen det dröjer över denna vecka för vi åker till Danmark på Måndag. Men nu är Ludde super förkyld och Viggo har spytt.... Ja ja åka ska vi. Ha en skön påskhelg.

Kram Nina

2009-04-11 @ 11:15:01
Postat av: zara

Ju yngre ju mildare.. Så det är bättre att hon får det nu.. Det är skönt att "ha det gjort" oxå.. Ängla fick ett par stycken för något år sedan, men hon led inte speciellt mycket va det.. Skönt!!

2009-04-12 @ 10:02:43
URL: http://zara82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0