Marie o Vera

Gårdagen spenderade vi tillsammans med Marie o Vera med god mat, fika o GLASS på verandan. Vera e ju en dryg månad äldre än Lilly o det e skoj att se hur de nu försöker "leka" med varann. Vera försökte krama Lilly men det va sådär uppskattat, mer "släpp mig för tusan" o när Lilly ville hålla Vera i handen så va det inget skoj alls, tyckte Veris.
Lilly va glad o lätt att ha o göra med hela dan o åt som den häst hon brukar o det e inte fel på bortaplan kan jag tala om. En härlig gunga på altanen testades på o det gillades skarpt!!!
Vi hade en jättemysig dag o det va nog tur att Maries mor var där så vi hade två händer till. Det behövs.
Marie tog massa fina kort o jag hoppas hon kommer ihåg att maila mig några nu när jag e utan kamera...

John skulle gått ut o tagit en bira med jobbet men när han fick höra att vi snart var hemma så tog de en hemma hos Johan o sen kom han hem för att få träffa sin dotter. Lilly skrattade gott när hon fick se honom i vindrutan o då fick hon ääääntligen komma ur den där skitstolen, som hon gör ganska klart att hon tycker det är.
John e redan på jobbet sen nån timme tillbaka o lär nog så vara ett bra tag även idag, det e nämligen Mc Konslut-dagarna i helgen o de har förberett dag som natt o e helt "utsketna" nu när det ska dra igång. så jag o lillan får klara oss själva ytterligare några dagar, o det ska bli så skönt nästa vecka när jag ska få några kvällar själv. Behöver det nu känner jag. O hon behöver sin pappa o tvärtom-

Alltså.....denna morgon hade kunnat starta bättre..
 Precis när vi slagit upp ögonen så åker mitt vattenglas i golvet o såklart även allt vatten som var i!... Spökar det eller????? Katten som brukar va skyldig va inte ens där...
Så jag har torkat, torkat o torkat med en unge på sängen som bara vill ner o plaska o drar sig över kanten allt hon kan, o en katt som leker runt i det o drar i trasan!! När det äntligen va klart o jag kunde pusta ut (trodde jag )så hör jag en krasch när jag gör kaffe. Va fan nu då, rent ut sagt?? Jo då har katten puttat glaset i golvet o vi hade glassplitter överallt. Jag höll på o bli tokig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ska inte ens tala om vilka ord som haglade..
Mitt tålamod ni vet.....

Nähä hörreni, ser att solen skiner o att lillfisen käkar upp mina skor så jag ska göra morgontoan på henne istället o sen uuuuuuuuuut....

Nu ska vi bli bruna. Eller i alla fall mindre bleka

TJING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0