badhus,kläder o besök



Började dagen med att möta upp våra vänner Anna o Filip o begav oss till badhuset. Varken jag eller Anna e nåt fan av just det huset utan gör det enbart för de små.
Anna ringde på morgonen o hörde efter om jag inte ändrat mig. Hon hade nämligen gjort det :) Näe nu gör vi det här !! 
Sagt o gjort...vi sket i dessa regler att duscha innan badkläder togs på mm. Inga lärare e här tyckte jag..
Lilly tjoade o plaskade runt i en halvtimme o bubblade i det 35 gradiga vattnet o till o med vi fick erkänna att jo, det va iaf härlig badtemp :) Men sen fick det räcka, jag frös som en gnu när vi gick upp o Anna satt o skrattade åt mig. Bara att sätta nyckeln till skåpet sådär på fotleden skriker SKOLA hos mig. Hahaha, det e bara badvakten med uppvikta brallor o visselpipa vid kanten som saknas.
Såklart kom det skolklasser o jag kunde inte låta bli att tänka på när bad stod på schemat  för mig själv. Trängseln i ledet till bussen, sviiiinkalla duschar (jo det va så!) o så dessa oändliga längder att simma.

Men nu gick vi faktiskt dit frivilligt (ja nästan) o Anna tyckte, att nu kan vi säga att vi GJORT nånting med ungarna, inte bara fikat, även om vi gjorde det med. Bara det! Hon e för rolig, kommer med sina kommentarer  :) Förra veckan försökte hon sälja Filip till kassörskan på Kapp Ahl för han va så grinig -dessvärra tackade hon NEJ!!
Ska tillägga att det va andra gången hon frågade...

Idag kom åxå kläderna från Funkybaby o jag har testat alla. SÅ fina!!! Även ett paket från Dette o Erika med två bodys med gitarrer på  -gissa om de e poppis! Under tiden jag vek ihop dom så satte jag Lilly på golvet men dessvärre finns hon inte kvar där man sätter henne längre, nu för  tiden håller hon till vid sin pappas cd-ställ o river ut allt hon når.. Jag säger nog NEJ mer än nånsin nu. Men hon har mött sin överman  -jag ger mig ALDRIG !!!!
(kameran sönder tyvärr. Inga kort)

Nej e nej o kommer så förbli.

Numera säger hon både pappa o kisse -det e sanslöst men sant!! Så gulligt när hon ser kissen o  bara utbrister "tsssse!!!!" Änligen har även kissen fattat att man inte ska ligga för nära den där lilla varelsen utan han ligger numera presciiiis så hon inte når. Men ibland går han förbi o ger en puss..
Gissa om någon får två meter långa armar!

Imorgon kommer hennes farmor o farfar o ska vara över helgen, då får de höra det live. 
Men innan dess ska vi på babysången o tillföra kören våra ljuva stämmor. Undrar vad jag sjunger imorg kväll??

Natti!!! Nu ska jag bege mig till sovrummet där två ligger o snarkar i kapp....

Kommentarer
Postat av: mamma

tänk på att du kollar barn maten noga så det inte är glas i den . Otäckt ju med allting. kram. där lät ja som em riktig mormor va?

2009-04-03 @ 22:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0