DOP

Har så sakteliga börjat planera för ett  dop så småningom. Troligen blir det väl här i stan eller på Kinnekulle nånstans, men nu kommer vi till det största "problemet"...Vad ska vi ha för låtar?
Har spånat lite under dagen o har några små ideér men tänkte jag skulle höra med er -några förslag?? Sånt e viktigt tycker jag, musiken gör mycket av stämningen. O jag som tycker kyrkor e lite halvläskiga får väl krypa till korset o inse att det e där man oftast döps :) Ja man kan såklart döpas hemma, så e jag själv döpt , men inte i vår lilla lya tack. Det räcker gott att va tre pers o en katt här :D

Kom med förslag nu...o länka gärna för jag e nolla på artister o låtar....


Kommentarer
Postat av: Josefine

Sareks nya låt Lilla barn är verkligen jättefin! Du kan ju även kika runt lite på YouTube som har en hel del fina låtar att erbjuda... Hoppas du hittar nått bra!

2008-09-22 @ 07:08:29
Postat av: Jossan

Måne och sol (typ från psalmboken) e ju fin



Lilla barn håller jag med om



Nu har det landat en ängel med Niklas Strömstedt



mm

2008-09-22 @ 07:43:36
URL: http://www.josefina82.blogspot.com
Postat av: Johanna

"Välkommen till livet" hade vi på Trollans dop. som pslam älskar jag "Det gungar så fint". Håller med övriga om "Lilla barn" :) Lycka till med dopet och för att göra det mindre läskigt, involvera släkt och vänner i det hela och gör det till ett personligt dop. Inte ett där man bara står därframme och nervös och inte vet vad som händer.

2008-09-22 @ 11:52:32
URL: http://www.princessangelshem.blogspot.com
Postat av: Faster Frida

Prinsessa av september passar så fint till lilla prinsessan som föddes i september!! Ja jag vet, det heter Älskad från första stund, men ändå... ;-)

Pussa Lilly från Faster!!

2008-09-22 @ 21:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0