jidder

Ny dag, nya tag!!

Hu vad vi sover länge på dagarna jag o Lilly.
Idag gick jag upp efter 11 o hon sov vidare lite till...Men nu e vi uppe o har fått i oss frukost båda två o en av oss har somnat ..igen. Så fort diskmaskinen sätts på blir det "sova" på matosovklockan :D 

                             Sådan far-sådan dotter


Solen skiner så när jag fått i mig lite kaffe så ska vi ut o njuta, de dagarna e nog snart räknade. Men jag gillar att vara inne e kruxet, e egentligen ingen utemänniska förutom på sommaren när man kan sola. Bara o ligga o dega liksom. Jag som aldrig e sån annars. Men den tiden lär vara förbi nu,men vi har fått nåt väl så gott !!!
 Nu när hon finns så ser man till att komma ut varje dag, ja om det inte öser ner då. Något regnställ eller gummistövlar äger jag inte ens o det blir nog mer Johns grej den dagen lillan ska börja ut o gräva o greja. Något säger mig det med tanke på att han gillar att va i skog o mark, sen får väl jag stå för det tjejiga när den tiden e här :) Så gärna!!!
 Men det e bra att hon drar ut mig !!





Till helgen kommer hennes farmor o farfar o hälsar på, de har inte träffat henne sen hon va några dagar gammal o jag gissar att de längtar efter henne!! Det e tråkigt att bo långt ifrån varann nu. Ännu tråkigare. Även om min famlij bor närmre så e det inte det där "springa över på fika-avståndet" som man önskar till varken mor o farföräldrar, faster, moster eller farbror, men nu får vi helt enkelt se till att det blir av att vi ses. Det känns viktigt att få en lika bra relation till både mor o farföräldrar o det e jag säker på att det blir.


Snart e det dax att bestämma faddrar...
jag har haft mitt val givet länge (skönt) men än så länge e ingen av våra val underrättade o jag gissar att de går o tänker. Men jag tror de känner sig givna, innerst inne hihi! Men det e en känslig fråga såklart o tål att tänkas igenom ordentligt. Vilken ära ett sånt "uppdrag" e egentligen, det har jag aldrig tänkt på innan.
Jag blir nästan tårögd när jag tänker på om nån skulle fråga mig, JAG liksom???  Det betyder ju att personen som frågar ser en som en trygg, bra människa osv. Det kristna i kråksången känns väl "sådär" aktuellt nu för tiden, på nåt vis..

Gud (!!) va jag jiddrar idag.... :)


Det här duger inte.
Hopp i kläderna.

Kommentarer
Postat av: Fafa

Ja vi ser verkligen fram emot att komma till Lidköping i helgen. Vi får väl se om det blir "lischöppingsväder..." Tre kramar! Fafa

2008-10-08 @ 09:25:24
Postat av: Josse

http://josefinebjorhed.bloggsida.se ä adressen, går den inte o lägga till?

2008-10-08 @ 19:02:21
URL: http://josefinebjorhed.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0