lite om kursen...

Det e måndag idag o jag har faktiskt jobbat. Jobbar igen de torsdagar jag kommer va ledig för föräldrakurs. Det blir bara två, de andra gångerna kommer jag ha semster.

På tal om föräldrakursen ja....

Fick två rätt lama barnmorskor om jag ska va ärlig. Åh va ännu mer tacksam man e  då att man har världens goaste o vänligaste!! Vi pratade senast idag om att vi ska sätta ut "Dagens ros" i tidningen till henne sen. Det e hon värd o säkert kan det göra hennes dag att få lite uppskattning!!

Kom iaf in i ett rum där vi satte oss runt ett sånt där ovalt sammanträdesbord. Om tystnad kunde mätas så hade denna nått det högsta på skalan. Ett knappnål hade vart som ett bombnedslag, tro mig. Gud, tänkte jag, ska det va såhär? Tydligen...
Så när tanterna presenterat sig o det togs fram lappar att skriva våra namn på hör jag John, högt o tydligt: Jag kan börja presentera mig.. Jag heter John o har vart musiker i hela mitt liv  men nu..... osv. Jösses, jag blev helt  chockad o så full i skratt så jag verkligen fick bita mig i läppen innan jag själv fortsatte :) Han e inte just grabben som tar sig plats i ett större sällskap i vanliga fall o nu lät det va hur självklart som helst. Tydligen blev han lika förvånad själv eftersom han upplevde det som att "helt plötsligt hörde jag mig själv säga att ja jag kan börja" . Haha... Fasen va vi garvade när vi kom ut sen  !!!

Det va iaf ett par i gruppen som vi nu kallar "hon i röda tröjan" o "han som va nån tekniker" eftersom vi inte kommer ihåg namnen. ( Alltså, VARFÖR ska man egentligen presentera sig????? Ingen som minns ändå.) A i alla fall....detta paret tänkte vi båda att de verkade trevliga o skulle kunna vara några man kan tänkas umgås med sen. Men det va väl det enda... Efter ett tag blev det iaf liiiite bekvämare o man kunde liksom ändra ställning på stolen utan att det hördes över hela rummet... o en tjej berättade appropå att man kan drömma mycket o
konstigt, att hon drömmer nästan varje natt att hon super o röker som aldrig förr. Hahaha!! Då skrattade iaf jag som tusan utan hämningar o hon bjöd på det :) Barnmorskoran däremot, skruvade lite på sina rumpor i stolarna. Hallå, släpp hörnflaggan o kom in i matchen, det va en dröm!

Kan inte säga att man lärde sig nånting just denna första gång iaf men man får nog ge det några gånger innan man tycker till tror jag. Fick dock reda på allas datum för bebis o vi va först ut i hela gruppen faktiskt, om det nu blir som man tror. Så de tyckte att vi skulle ta med den dit sen o berätta hur det var att bli tre o bla bla. Eeeh, vi har liksom ingen än, sakta i backarna. Sen va vissa andra över en månad efter oss....


12 juni e nästa gång......fortsättning följer.


Kommentarer
Postat av: Dette

Ha ha ha jag kan nästan se dig bli lite lätt förvånad och mer eller mindre bryta ihop när John erbjöd sig att börja! s Attans nu e det inte länge kvar juh... Ni kommer bli världens sötaste lilla familj! :) Kram

2008-06-02 @ 23:47:49
URL: http://www.dette.bloggspace.se
Postat av: Majsan

Du beskriver situationen helt fantastiskt!!! Kan riktigt höra tystnaden! O sen Johns infall.... så underbart!Satt här o skrattade för mig själv när jag läste - Gordon är nämligen inte hemma.

2008-06-03 @ 21:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0