my day

Dagens usch...

Ännu en hot dag är till ända. Ac:n som skulle vart på plats i fredags e ännu inte där eftersom hålet i väggen borrades snett. Ja ni läste rätt. Men imorron måste den bara sitta där, annars flyter vi bort! Jag ska be en stilla bön när jag lägger mig :) Mina stödstrumpor jag mer eller mindre e beordrad att ha är bara att glömma, de går säkert att vrida ur...om man nu skulle vilja ta i dom vill säga. Mina ben ser åxå ut därefter med fler o fler "spindelnät" på o det begynnande åderbråcket ser mindre roligt ut det med. Ska man se ut såhär sen åxå, frågar jag mig varje dag.. Näe, det går bara inte!! Jag ser ut som om jag vore 90 år på benen o jag som ska på bröllop snart :( Men det e så läget är o bara att härda ut som det så fint heter. Tack gode gud för den underbara (not) strumpbyxan som jag egentligen hatar. Känslan av att ha kissat på sig har aldrig varit starkare. Blä! Men såna lär det bli.

Dagens positiva... (eller skryt, om ni så vill)

Kom  hem till en nydammsugen lägenhet ikväll o det kändes urskönt. Snart får ta mig tusan katten börja röja efter sig själv. Han e ju värre än kungen: man tömmer hans toa , man städar efter honom, man borstar honom....a ni hör ju vilket hotell han bor på! Kung va ordet :)

När jag skulle börja med sista kunde för dagen visade det sig att det blivit dubbelbokat. Där satt två damer, varav den ena skulle komma senare till personalfest pga klippningen o den andra bara kunde ikväll.. Å båda hade såååå klart för sig att det va 17.15 idag ( som de alltid har)
Vad gör man? Jo fixar till så att hon som skulle på fest fick klippa sig först o sen tog jag den andra klockan 18. Service eller? Ska erkänna att man såklart mest av allt vill hem när man ska sluta som alla andra, men när den sista goa damen flera gånger säger att hon aldrig vart så nöjd  nånsin, som när jag klippt henne o att jag klipper såå fint, då blir man glad! Detta upprepade hon flera gånger under tiden o jag kände att jag höll på att bli rörd på kuppen hihi! A det sades såklart annat åxå men hon fick mig verkligen att le hela tiden. Härligt sånt e! Tidigare idag hade jag åxå en som såg för första gången att det inte bara va gaser i min mage. Hon kramade mig flera gånger o sa tre gånger att hon aldrig sett nån som va så fint gravid. Alltså, det e inte så att jag inte fattar att det finns de som vart det, utan det e lustigt att fina kommentarer ofta kommer på samma dag. Men det värmer lika mycket, o man blir lika glad  varje gång.

Så de två gjorde min dag  !!!! O jag lägger mig leende :))))))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0