tvi vale

Vad härligt med lite sol mellan alla regnskurar den sista tiden....Tyvärr har jag att göra med andra grejer, som att köra grejer till tippen o istället för att lapa sol. Men det bär emot -jag älskar solen o tycker det e  skam att inte ta till vara på de få timmar man får per år. Men jag hoppas vår vecka i Blekinge kan bjuda på äkta semsterkänsla i form av sol, lata dagar jordgubbar. Då e väl livet som bäst?? Nu återstår dock några garderober att rensa, ska ta vid där John slutade igår kväll (natt).... inget roligt jobb alls men jag måste passa på innan man blir groteskt stor o inte kan sitta skräddare eller stå på alla fyra i en trång sådan. Känns som den tiden snart e här. Jag har ju god hjälp av Tissen åxå, som mer än gärna e med o donar med sina tassar o lägger sig mitt i allt. Då njuter han som mest!  Snacka om social katt alltså.

På tal om honom måste jag bara berätta en halväcklig sak från igår kväll. Han satt i Johns knä o reste sig o skulle gå iväg när JOhn fick se en svart tråd hängnde från rumpan. Äh fy f-n tänkte jag, vilken mask! så när han börjar dra i den åker typ en decimeter till ut.. Våra tv-rumsgardiner!!!!! Ni vet  de där med fransar. Tittar in o ser att halva gardinen på ena sidan e väck. Jäkla katt, hade käkat upp massor från den. Lite senare när lådan skulle tömmas så ligger någar bitar till där..så nu hoppas vi bara att allt kommit ut o inte kan snurra in sig i tarmarna, då e det illa vet jag från en kompis vars katt käkat presentsnören. Jag har hört att kastrerade hankatter ska bli slöa o lata, särskilt när de e tre år gamla, men tydligen e han av en annan sort för några såna tendenser har han inte visat.... Från o med nu så knyts de gardinerna upp när vi lämnar hemmet. När han sen ledsande på vårt tjat o fyande igår så gick han mot sovrummet o intog den rullgardinen, till slut hängde han i den med framtassarna o bakbenen dinglandes i luften som en apa o tittade på oss lite hånande där vi låg i våra sängar: "hihi där fick ni"!! Behöver jag säga att även den gardinen nu e tilltygad??

Han är billig idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0