i polisfamn

Fick en kort lunch idag o sprang därför o skulle köpa mat på en restaurang nära salongen. Tar tag i dörren o kliver in lite smått stressad -rakt i famnen på två poliser!! I uniform.

GUD, JAG HAR POLISSKRÄCK AV VÄRSTA SLAG!!! 

Lätt vit i ansiktet trodde jag  hjärtat skulle hoppas ur kroppen på riktigt. Dock va de inte där för att ta mig, som jag lätt tror. De va där för att prata förstånd med en tant som hotat folk på stan o nu satt o åt, o det började lugnt o stilla tills de försökte förklara att man inte kan bete sig så. Då, kära vänner, höjdes volymen en aaning o maten flög ur munnen på henne medan poliserna gjorde sitt bästa för o lugna ner henne. Hm, tänkte jag, hon måste rymt från Falbygden (mentalsjukhus) eller nåt o mycket riktigt frågade poliserna om hon ville ha deras hjälp dit, varpå hon skriker nej för faaaan jag kom nyss därifrån!!! Där ser man. Jag kan typen ;)

Man kan ju inte låta bli att glo så jag slängde väl ett antal blickar däråt tills kärringen ser mig o går mot mig o frågar om jag sett henne o vad hon gjort/inte gjort. Nej tyvärr sa jag kort, tog min mat o gick med raska steg därifrån. Shit om jag hade blivit indragen  i det där -huja!
 hade dom suttit på en sån här kanske jag inte blivit så skraj :)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Något på A tror jag, ropas upp bland de första *S* !

2008-02-07 @ 19:21:35
URL: http://www.josefina82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0