skidor o önskelista

                                    

Varför vaknar jag varje morgon o tänker ååh va mysigt med en fika på stan?

Än så länge har det dock inte blivit nån, har bara hunnit göra kaffe i vår goa kanna som ser ut typ som den ovan. På nåt underligt vis känns kaffet mysigare då :) John fick den i present av Hannah för flera år sen o ja den e använd kan man säga!
Jag myser tyvärr själv än så länge, John o Lilly ligger kvar o sover -sådan far sådan dotter, kan man lätt påstå! Men snart tänkte jag försöka väcka dom (samma sak där, sådan far...) så man får ut nåt av dagen, typ en fika kanske...??!! ;) För ikväll e vi bjudna på julfest med Mc-konsult som vi ska va med på en stund, vi har ju lillan men vi åker upp en sväng ändå. Blir det för mycket "fest" (läs fylla) så e det ju bara att bege sig hemåt. Med andra ord ska jag öppna garderoben o kolla kläder snart, eller ja, moment öppna e redan gjort för den har aldrig gått att stänga. Men klädvalet återstår. Som vanligt.

Vet ni vad jag äääälskar med vintern??? ja det vet ni som följt bloggen ett tag...

Skidor på tv i alla former: skidskytte (favvon), slalom, längd, you name it! 

 -åååh va skoj det ska bli att slå sig ner i soffan med varm oboy o en filt. I år har dock mamma o pappa annan lampa över tv-rumsbordet, jag hade nämligen sönder den i glädjeyran en gång. Armarna flög i luften: JAA!!!!!.....o där var lampan. Men inte längre alltså. O igår sa de att hela helgen var späckad med just skidor- det kan ju inte bli bättre! Tur att vi har en simpel papperslampa i vårt tak :D


För först ajulen på flera år vet jag vad jag önskar mig av tomten ! Ja skratta ni men han finns!!!

* termos  Bodum
* kastruller OBH Nordica (Oden Steel)
*presentkort Ikea
*tekanna med sil i

    BODUM Chambord Tekanna med pumpkolv 1921-16-6


(Klicka o kom viadre till sidan..)



Nä nu får de inte sova längre....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0