jul o shoppat

Har försökt göra inlägg här under julen men det ville sig icke. Hoppas på bättre tur nu.

Då va vi hemma efter nio dagar iväg, snacka om att vi hade packning! Hela, o då menar jag hela bilen va knökfull (hm, finns det ordet?) Jättefina julklappar har vi fått allaihopa. Kläder, kaffebryggare, presentkort, parfym  mm mm mm. Ett av presentkorten e dock redan utnyttjat, på Ikea dan före julafton i Kalmar. Vi shoppade tyg till ett stort "draperi" eller hur jag ska säga,  som jag fått en ide´om, hatthylla, snygga hängare o ljus. Så idag har jag riggat om lite här i hemmet, flyttat tavlor o ska nu upp på vinden o hämta gardinstänger till tyget. Meningen e att det både ska gå att ha som prydnad hängandes på väggen o för fönstren när det behövs, a det e svårt att förklara så jag sätter ut en bild när det e klart. Tur att jag har en väldans händig svärmor som kan sy annars hade detta aldrig rotts i hamn, nu gick hon upp tidigt på julafton innan vi skulle åka o sydde detta. TACK IGEN!!

Häromdan flög en förkylning över mig men det känns som den aldrig blir sådär hemsk som det känns som den e början till, ni vet när man e i en bubbla, hör dåligt o alla N blir D.
Däppt i däsad...
 Idag vaknade även Lilly med snor kring sin lilla näsa men hon e inget hängig utan sitt vanliga glada jag. Hon har inte ens gnällt idag skruttan, utan bara ler under sin långa lugg. Numera har hon den i spänne eftersom hennes frisör till mamma inte hunnit klippa den, men hon e så söt i sitt spänne så.. Nu för tiden rullar hon runt vart man än lägger henne, vilket e lite läskigt eftersom det gått så snabbt o hon e numera urstark!!! Så man kan inte lämna henne nånstans, förr kunde hon sova på soffan men den lilla starka ungen kämpar sig över allt så idag fick hon sova i sin vagn. Det lär inte dröja länge innan hon tar sig iväg krypandes. Hon sitter även med oss vid bordet nu o tycker det e skitskoj, till kissens stora förtret -han har ju tagit upp en del av hans plats vid fönstret!! Så idag fick han nog o la sig precis intill henne typ "du, här ligger JAG". Hahah han e ju rolig! Vänta bara tills hon får tag i hans päls o drar sådär som bara ungar kan.... 



Vilken fin dag det varit, massa frost på träden o solsken o vi har....suttit inne, hela dan. Skäms. Men jag e inte vidare pigg..det e därför. Men man får dåligt samvete ändå. Men när jag ändå e inne så får jag passa på att göra lite nytta, vilket jag faktiskt gjort.

Dax att fortsätta med det.


GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!!!!

GUNVOR Metervara     SKÄR Hatthylla
                                                                                                    PORTIS Galge



          Tyget, hatthyllan o galgen..                                                                                     


Kommentarer
Postat av: tilda

lilly var så söt med sitt hello kitty spänne! jag har faktiskt varit ute och gått en promenad med rasse idag och fotat! Kolla min blogg så får du se bilderna.

2008-12-29 @ 17:26:39
URL: http://ttildus.blogg.se/
Postat av: Hannah

M carro vad e de jag har hört! Kom de ingen tomte i år?! Hur gick det? Ha ett riktigt gott slut o ett gott nytt år. Kram

2008-12-31 @ 08:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0