jag e ledig idag!

                                           LEDIG!!!!!!!!!!

Va härligt ordet låter :) Solen skiner så det blir nog en promenad i spåret under dagen, annars har vi inget planerat. Ska nog ta in posten o kolla igenom den till kaffet, min syster o kille har ju köpt hus så det ska köpas inflyttningspresent o dessutom fyller Emelie på salongen 20 år imorrron, samma dag som John. För ovanlighetens skull har jag redan sett ut en sak till syster o tror mig veta nåt fint till Emelie. Känns bra det! Annars har jag väldig ide´torka när det gäller presenter.






Jul, jul......

Vad trött man blir på affärerna som har jul redan i sept-okt!!! De förstör ju  så man e trött på den när den väl är här. Jag älskar verkligen advent o jul på alla vis, men man ser ju redan julpynt överallt! Tur att vi inte ska på julkonsert förrän 11  o 13 dec, då känns det helrätt. Första advent har jag som mål att ha bakat lite lussekatter o pepparkakor o bjuda på. Förhoppningsvis går de att äta :) Bara 12 dagar kvar tills jag ställer fram ljusstakarna o stjärrnorna i fönstren -det e stämning det! Men jag gör det dock aldrig förrän första advent, så har vi alltid haft det hemma o jag håller på det. Granen tas in först på uppesittarkvällen o kläs till en början av hela familjen. Pappa sätter i ljusen (vi andra trasslar bara till det) sen brukar han fly fältet o låta oss andra göra resten. Mamma e med ett tag till men e nästa person att lämna. Till slut e det bara Matilda o katten kvar. Matilda sätter i kulor o katten tar ner haha! Men det e nåt visst att klä granen ändå. Själva Julafton e väl den enda dan på hela året som hela familjen e samlad hela dan. Härligt! ....o snart e den här.

Tyckte jag att nån tjatade ut julen? kanske ska sluta här då :)


Kommentarer
Postat av: zara

mmmm, julen är mysig.. Längtar med tills man ska sätta upp stakarna & stjärnorna.. Gör de nog på lördagen så de är färdigt när man kliver upp på 1 advent. Å vi repar ju varje söndag så, inget annat val. Granen sätter ja gärna upp ialla fall en vecka innan så man hinner njuta av den. Efter annandagen vill ja bara slänga ut "julen". Men icke, jag bor med självaste julen han själv (EMIL). Allt ska vara kvar till "knut" :)

2007-11-19 @ 22:11:28
URL: http://zara82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0