hår

Idag gjorde jag o Emelie håren efter jobbet så jag kom nyss innaför dörren. Långa dar! Slingade mej för första gången sen 98 kom jag på under tiden, alltså ingen helblondering o sen beiga sling, utan bara slingor denna gång..om ni fattar. Så nu får vi se hur jag trivs i det, men det kan ju vara skönt att slippa lägga i utväxten var tredje vecka! Nu e det ju mer uppblandat. Man är ju lite skadad på det där med utväxter, jag får bryt på folk som går med färgen tre-fyra cm från botten. Man måste ju ändå nånstans veta att håret växer o man måste fylla på ? Nog om det.

Dessutom hann jag med mina första julklappar på lunchen. Så Matildas klapphög är iaf påbörjad o jag känner mej nöjd med vad jag köpt. Det är alltid nåt! Jag köpte även en liten present till mig själv, ett blomsterarrangemang i fin hög kruka. Fiin fin!! Den står nu i köksfönstret... "Elins" här i stan har allt jag kan önska mej.. lägg det på minnet, ni som ska unna mig nån klapp;) Så snygga grejer till hemmet så jag blir helt sjuk!!  

Så nu e man hemma o ska ta tag i hemmet åxå *suck* Frågan e bara vart man börjar: kläder slängda överallt, dammsugning eller mat..hmm? Mat låter trevligast men då får jag ju sitta o se skiten. Klarar jag det tro?! Aja, ni slipper bry er, jag ska hasta vidare. 

En ska jag funderat på det senste dagarna: vart e våra stjärnor o ljusstakar? Hmm...John har städat på vinden o jag misstänker att de fick lämna plats för nån trumma eller så. Anyway har jag tänkt baka lussbullar till första advent o jag tror jag ska lyckas om än i sista stund.Tänkte ha dom nybakta tills han kommer hem på söndag så vi kan ta en adventsfika direkt, jag bor nämligen tillsammans med ett fikaproffs. O dagen till ära får väl jag åxå slå mig till ro vid bullarna om än inte så länge som han :) 
Ett gotttips till er som gillar kaffe...John fick ett nymalet kaffe från en te o kaffebutik här i stan av mig på sin födelsedag. Går inte o jämföra med ett vanligt! "Mormors kalas" heter det -lägg det på minnet! Supergott!! Hoppas nu inte jag lurar er utan att det finns även i andra städer. Bra presenttips om man känner at man vill ge nåt annat än den sedvanliga blomman när man kommer till folk.


 KRAM


Kommentarer
Postat av: carro

kommer du i helgen

2007-11-30 @ 14:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0