Malung

Här kommer lite Malung o korthet..svårt att sammanfatta allt men gör ett försök :)

På söndagen kom in kära familj hit o de följde med ut till Jennys föräldrar där vi skulle låna husvagnen. De har nämligen treveckors valpar. Leonberger/ Bernen Sennen (Stavningen?) Sååå söta!!!!! Hade vi inte bott i lägenhet hade jag gärna blivit ägare till en. Därifrån åkte vi sen uppåt Dalarna o jag o Jenny började "leka" i ren tristess..ni vet den där "försten som ser en...." så då gick det några mil till ...det va stadiga 32 mil!  I Kristinehamn på Mc Donalds va hela Diggiloogänget när vi kom. Jösses! Man blev lite förvånad hur små alla e....o hur SLITNA de såg ut !! Huja!!! Väl framme så fick vi plats hyfsat nära ishallen där det fanns  dusch o så. Så vi fixade till oss o gick mot Dette o Erika som bodde mer mot centrum. Där satt vi i deras lilla skyffe å festade ett bra tag o lyssnade på Guldklaven. Tyvärr gick det inte riktigt som vi velat men va fan, han e ju ung o har möjlighten att bli nominerad fler gånger som Kattis fleeeera gånger påpekade för honom i besvikelsen. Det som var roligt va att många i branschen sa att de absolut trott det skulle bli John o blev helt paff, men som sagt, det går fler tåg :) å ärligt , ett GRATTIS till Johan!! (han fick en stor grattiskram redan där) Klädsel denna kvällen blev silverklänning, tights o mina svarta kilklack med öppen tå.

Denna första kväll spelade Date/ Casanovas o vi hade en skojig kväll även om man fick ringa varann hela tiden eftersom man tapppade bort varann. Publikrekordet  slogs denna kväll!!!
Pratade typ halva kvällen med en person man har några roliga minen tillsammans med....haha! Gud vilka grejer vi kom på! Det har gått några år :) Kändes faktiskt jätteskoj! Stod o kollade på Date ett tag åxå.....
Stannade kvar o skulle vänta på att John o de skulle packa klart men typ halv 4 gav jag upp o gick till husvagnen. Gud så segt! De e sega annars, men idag.....?!

Dag 2 va vi inne i byn o kollade i Grönlandspaken i solskenet. Det gassade bra där mitt på dan....vilken tur vi haft med vädret! Gick o käkade med Dette o Erika o sen va det dax att återigen gå hem o fixa sig inför kvällen. Blev min cerisa klänning med volang o tights. Denna kvällen kom Dette o Erika till oss o vi hade en skitrolig förfest  även om jag surnade till en gång. Klarar bara inte av när folk blir sådär "fjortissura" men det va snabbt utrett o vi hade skitskoj i parken! Arvingarna, Kindbergs, Streaplers o Flamingo spelade o vi dansade :) eller snarare röjde! När vi kom till parken märkte jag att jag hade glömt min mobil på bordet utanför husvagnen (ingen va förvånad) o insåg att den knappast skulle ligga kvar, så jag o John (fick INTE gå själv, gulle han!) knallade vackert hem igen :) Den låg kvar!!! TUR!

När vi vaknade dagen efter hade vi haft kanonväder sen vi kom men det va som att nån tryckt på en kanpp så regnade det som satan....o började åska. Hörde sen att det vart 150 blixtar i timmen i dalarna. Vi "checkade ut" o begav oss hemåt igen. Jag har några dagar återstående semester men John fick vackert packa om väskan o åka ut på túrne´igen i fyra-fem dar   -SUCK!!

Jaha då  har man sett Malung med då......mysigt! o va skoj det av o träffa alla!




Kommentarer
Postat av: Annika

Hej igen,nu har jag läst allt som du skrivit.Ser ut som ni har haft de bra.Tack för all hjälp idag. kram

2007-07-19 @ 22:18:17
Postat av: Carro

Annika: Tack själva!!!! Vi hade det toppen:) KRAM

2007-07-19 @ 22:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0