lite sorgligt

Så va man hemma igen efter en något längre arbetsdag än vanligt..(9-21) Klippte en kille idag som e 24 år o läste till läkare i tre år innan han för ett halvår sen var med om en trafikolycka  där han blev hjärnskadad o har svårt att prata, ena armen förlamad o en hand som en knuten näve jämt.. Tur som fan att man inte vet vad som ska hända en tänkte jag...rös när han berättade! "Men jag lever ändå", det var hans mantra som han intalade sig själv när det va som tuffast. Sååå stark han va i detta! Man får väl nån sorts "reservstyrka" som kroppen själv sätter in när man e med om nåt sånt o livet ändras i ett nafs. Så måste det va.
En annan kund vi haft sen jag började på salongen, dog i lördags efter flera års cancer i levern. Han skulle byta lever för 5 år sen o märkte då att den va helt full av tumörer men han fick  en ny men då hade det spridit sig redan. Hade de vetat att det va så hade de aldrig opererat så man kan ändå säga att han fick 5 år extra...De slutade behandla för ett år sen o sen har han bara" väntat" typ. Men ändå vart o klippt sig, köpt kläder o rest. Beundransvärt värre! Hans största önskan var att få sitta i en fomel 1-bil så hans kompisar o flera företag i stan samlade in flera tusen så han fick göra detta på sin 30 års dag i maj. Han gjorde detta o blev kraftigt sämre några veckor senare ..o i lördags så........
Snacka om att alla e tacksamma för att han verkligen orkade genomföra det. Lite märkligt att man får två svåra grejer att tänka på på en o samma dag..
.Nej nog med tårar för idag!!!!!! Nu får det bli lite lättare saker.......

Jag tvättar inför helgens bravader (enda tiden), inte precis vad an kände när man kom hem död, men vad gör man? Som vanligt vällde tvättkorgen över rejält: Hur f-n kan det bli så jämt ???
Satt en något ensam katt i fönstret o såg mig lång väg o började "åma sig" Åh nån som kommer hem till mig! Så nu lär jag höra hans spinnande ett par timmar :) Härligt när nån väntar på en o bara äääälskar en! 

Har äntligen hittat en klänning att ha på mig...en silvrig på H&M så den får det bli ena kvällen. Nästan så man tyckte att man blev lite snygg :) Hade världens "fuldag" idag, mindre kul. Ni vet en sån dag när sminket blir skit, håret känns fett o inget sitter bra... En sån dag! När man då hittar en klänning som känns prima, då e det rätt härligt!

Min kära sambo befiner sig idag i Östersund o igår va de 100 mil hemifrån o fick en störd arrangör -skoj! o det känns nog rätt värt att ha åkt de milen då! not..... Längtar redan tills vi ses på söndag.

Imorgon ska jag till Jenny o titta på deras valpar......mysigt!

Carpe Diem


Må gott!!

Kommentarer
Postat av: zara

om de är den silverklänning ja tänker på så e den skit snygg! Have fun! Puss

2007-07-11 @ 22:09:45
URL: http://zara82.blogg.se
Postat av: carro

Zara: Ja guuud så läcker jag blev ;)

2007-07-11 @ 22:27:08
Postat av: Tilda

Då syns kanske vi på söndag också! :)
Hälsa kissen. Puss & Kram <3

2007-07-12 @ 00:57:27
URL: http://Ttildus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0