Dans

Har vart på stan o köpte lite småsaker:


En mjölkkanna Hemtex
 (istället för hela mjölklitern på bordet, så trött på det)
 En sån fast svart...

 Nouba eyeliner. Lila metallic

Halsband Lindex
 Ett hjärta på lång länk i silver.

Så, nu ska man nog lyckas göra sig snygg för en kväll i Båberg. John spelar där ikväll o jag, Maria o Rickard ska dit o kolla. Richard e själv en superduktig sångare, hörde honom på stan idag o det lät......asbra! Så det ska bli skoj att visa honom det som e rätt unikt  för norden, nämligen dansband :) Om man nu lägger Date under den fliken.  Vi har försökt förklara lite under dagen vad det är så får vi se vad han tycker :)
Jag e sån att jag håller bestämt på att man ska tala svenska med honom hela tiden, hur ska han annars lära sig o få träning?? Då klarar jag mig dessutom från att prata min ohyggligt tjusiga svengelska. Ojojoj!!  Även när jag klippte honom igår pratade både han o jag svenska o han e verkligen jätteduktig!! Killen har bott här i två månader o talar klockren svenska o framförallt vågar han. Inte illa!

Nu ska jag dra ut några klänningar ur min iordninglagda garderob (??) o se om nåt passar för kvällen....
Det e alltid lika spännande att se vad "ärkedansarna" tycker om ens klädsel när man går ut i annat än vanlig grå t-shirt o jeans o har vattenflaskan vid sargen. . Allt annat än det de har anses ju..märkligt o det e tillåtet att stirra ut alla som inte ingår i mallen. Lite komiskt det där men man vänjer sej. Jag funderar på att börja med samma grej tillbaka :)
Tänkte ha det jättebreda bältet från Gina,  nån klänning o glansiga tights , så vi får väl se hur utlåtandet lyder hehe...

Nähä. Det här duger inte, måste dra igång nu.

Hej svejs!!


Kommentarer
Postat av: Carina Persson

Hej Carro!

Tack för dina fina ord i min blogg härom dagen. Det värmer med allt fint som okända människor har skrivit till oss efter Peters död. Idag är det 2 veckor sedan. På torsdag är det begravning. Den tredje i samma familj på kort tid. Först Peters lillasyster, för 2 månader sedan Peters pappa (barnens farfar) och nu Peter. Hur jag ska klara det har jag inte en jävla aning om. Just nu känns det totalt omöjligt.

Ville bara skriva så du vet att jag verkligen uppskattar att du tänker på oss.

Kram från

Carina Persson

2007-12-08 @ 18:36:44
URL: http://carina69.blogg.se
Postat av: Dette

Hallå vännen... Nu e jag juh mer än nyfiken på vad kommentarerna var efter en "dansbandskväll"! Och du... jag blir nästan lite besviken på dig att du inte har vattenflaskan vid sargen! ;) KRAM

2007-12-09 @ 11:32:02
URL: http://dette.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0