sköna ord

                                                            Hello!



Ikväll när jag duschat Lilly o skulle ha henne i säng ringde Åsa från jobbet "Har du tagit min jacka hem?! VA? Gick o kollade o jo visst hade jag det. Hur fasen gick det till, låg världens tyngsta nyckelknippa i fickan o min va tomma tex, men jag reagerade inte ens när jag tig av mig den. Virrpanna!! Som tur e så är Åsa i min klass när det gäller det åxå. Blev hon som fick knalla hit o byta eftersom jag va själv hemma med lillan, så jag gav henne en kexchoklad som "tack" för att hon fick rätta till mitt misstag ;)

Trodde i morse att lillan skulle få vara hemma eftersom hon, återigen, spydde i natt. Men efter ett långt o givande samtal med vår sköterska på BVC så garanterade hon att hon va smittfri så hon fick, till sin stooooora glädje, gå ändå. De va på väg o gå till skogen när vi kom o en viss rastlös liten tjej kommenderade "koogen nuuuu"på bred västgötska ett antal gånger innan jag han lämna stället. Att vänta till de andra fått på sig kläderna va mindre skoj.
Vem kan hon va lik?

Åter till hennes mage så ska hon nu få låglaktosvälling i några veckor, försöka minska portionerna o undvika vissa saker. Vi har ju ett matvrak av rang!!! Det e tydligen väldigt vanligt med sån reaktion efter magsjuka o hon verkar va väldigt känslig för rubbningar i tarmarna. Hade det vart gluten hade hon inte gått upp i vikt o det gör hon ju, kan man säga :) Fick massa råd o lugna ord o det va PRECIS vad jag behövde efter att ha legat vaken sen 3 i natt o funderat... Det känns nu kan jag säga!!! Jag e verkligen inte den som oroar mig när det gäller henne men i natt kunde jag verkligen inte slappna av. Vad e då skönare att höra än lugnande ord från en sjuksköterska med 25 års erfarenhet av barn ??? 
Så, nu e jag luuuugn :)

Inväntar nu John så jag kan få äta nån gång!!! Nu blire Fuskbyggarna, min nya vuxenpoäng.


                    
                     Trött tjej gosar framför Teletubbies innan sängdags




                    
På ÖF igår kom två små tvillingtjejer på en månad på besök, till Lillys stora förtjusning. Hon hade inte ens tid att sitta med o sjunga utan ville sitta o hålla lilla Tuva i båda händerna hela tiden. Visst e det sött??




Kommentarer
Postat av: Jossan

Det där med magen låter mkt som det Nova hade i samma ålder ! Hon kräktes aldrig men va dålig dålig dålig och tror jag skrivit förut att hon skickades hem, vart bättre hemma osv. och det gav med sig med tiden. Jag fick utesluta laktos ett tag jag med, magen blir lite lugnare men hon är inte laktoskänslig däremot kan ju magen reagera på laktos efter magsjuka sa läkaren ... gluten uteslöt de för Nova med men de testade för det.



Hoppas det reder sig för lilla sötnosen !

2010-05-06 @ 07:08:28
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Gullig bild. Undrar hur Tuva ser ut!!!!!

2010-05-06 @ 19:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0