vardagspussel

Puh! Ja minst sagt.....

Det e inte lätt att få ihop vardagspusslet när man bor utan både mor o farföräldrar i stan. Så när John fick förhinder att hämta Lilly i tid ons, tors så knöt det sig direkt i magen på mig. Hur gör vi?

Mitt jobb var mindre glatt när jag bad att få gå tidigare o vi vred o vände på oss båda två, ändå hade vi "räva bak" så att säga. Vid såna tillfällen känner man bara: nu flyttar vi till Karlsborg så vi slipper alla sura miner o problem det innebär att bo här. Givetvis trivs vi jättebra, men ni förstår..?!  
Nu har vi -som tur är- Gertie i stan som ställer upp allt hon bara kan. Så idag har hon vart den ängel hon brukar o hämtat Lilly hos dagmamman o vart ute o gått med henne tills jag slutade. Morgondagen har vart ett olöst kapitel till i eftermiddag (shiiiit!) när jag, äntligen, fick gå tidigare imorg (16.30) o hämta henne. Efter många om o men! Tack snälla Gertan-pertan för idag!!!! Vad gjorde vi utan dej?? <3

Visserligen erbjöd sig dagmamman att göra sitt ärende på banken imorg kväll med lillan, men så mycket kände jag att hon abnsolut INTE va skyldig att ställa upp. Hon e världens bästa verkligen men nånstans får vi dra gränsen för vad hon ska ställa upp med!!
Så äntligen har en stor sten släppt o jag kan äntligen hämta vårt barn (som för många e helt självklart) o jag kan somna gott inatt.



Det hängde en stor medalj runt lillans hals idag, hon hade nämligen "sprungit" Vårruset 2010 med dagbarnen. Lilla gumman va så stolt så den satt på i duschen o togs motvilligt av innan sängen ikväll.
Nu börjar hon bli stor på riktigt. 




                     



                    
           


Kommentarer
Postat av: mamma

vem vet.. kanske mjölkkannan en dag!!

2010-05-19 @ 21:14:57
Postat av: josse

ja carro kan ju lära henne hur man ska stretcha o så.. de vet ju hon, hade ni bott här skulle ja kunna va barnvakt åt lilly varje dag! nemans problemas

2010-05-20 @ 16:09:33
Postat av: mamma

ja flytta hit så slipper ni alla problem, dom löser sig självmant då.

2010-05-20 @ 16:54:46
Postat av: Jossan

Ja sådant kan vara jobbigt ! Vi har mina föräldrar min syster , Joels mamma och såklart Novas bio.pappa med sambo som kan hämta men det händer allt att det kör ihop sig ibland ändå ! MEN det är en klar fördel och bo där man har familjen helt klart !



Men ni verkar ha en helt otrolig dagmamma verkligen som erbjöd sig sådär !



Kram !

2010-05-21 @ 07:43:33
URL: http://dekallarmigjossan.blogpot.com
Postat av: Tessan

Hu, jag fasar för dessa dilemman som vi oxå lär hamna i med våra knasiga tider... Tack o lov så bor ju min familj nära så vi får väl utnyttja till max... Söt o duktig på att springa e hon iaf! :)

2010-05-21 @ 21:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0