helgen i Kalmar

Helgen i Kalmar var som vanligt kanon o jättetrevlig! Det va fullt upp med styrande inför dop o så men tillsammans med Simon, Maria o Julia o Meja hann vi med en tur till leklandet vi fastnade så vid sist. Tror de gillade det lika mycket som vi :) Vi kom en timme innan stängning men det räckte till dessa små tjejer bland bollhav, rutschkanor o annat att krypa uppför o nerför. Svettigt även för mammor o pappor på studsmattor o i tunnlar gjorda för barn.  På fm va vi även på en 4H-gård o tittade på alla djur o till mammas o pappas STORA förtjusning vågade Lilly rida på en stor häst. Ja mamma gick brevid förstås men ändå :D Blev nästan tårögd!! (se www.geting.valldakajak.se )

Söndagen fixade jag Fridas o Mejas hår o sen va det dax för Esters dop. Jag hade fått i uppdrag att filma men  tror de får ta film av nån annan för Lilly var i sitt esse o sprang i trappor o röjde allmänt fullt ut, så det blev nog ett hackigt o skakigt verk..


Helgen fick dock ett mindre roligt slut...
 I bilen hem va jag hur trött som helst men kunde bara inet somna för jag mådde så illa. Vi bytte förare tre gånger så trötta va vi!! Försökte förtränga det från Vetlanda o hem o stod väl ut en stund hemma med, innan jag -min vana trogen vid såna här tillfällen -tog täcke o kudde o la mig på toa. Sen va det hela igång o det blev inte mycket sömn den natten kan jag säga. Fy satan! O jag kom inte ur sängen förrän sen eftermiddag igår...helt supermatt! Blev tidig sänggång igår kväll o idag e jag väl inte hundra men tusen gånger bättre o ska iaf jobba imorgon. Nu håller vi tummar o tår på att de andra slipper...
Vågade mig iaf utanför dörren idag o drog med min John som har ont i halsen o e sjuk på det sättet istället. Är det inte det ena ....
Kände att Lilly inte kunde va inomhus en dag till, då kryper hon ur skinnet.  Tur att hon ska till dagmamman imorgon!


             
              Meja o Lilly på väg till Leos Lekland



            
             Bollhaaaaaaav


            
             Skjuta upp bollar i luften va skoj.....tyckte även mammorna.


             
             3 av 5 i dopfamiljen


             
             Fina Maria o fina Ester



            
             Hand i hand med kusifinen


            
            Tillfix inför dop


           
             
             Vinterbus från idag

Kommentarer
Postat av: Majsan

Tack för rapport o jättefina bilder!

Kramar fr Lkog

2010-03-09 @ 19:50:18
Postat av: Lite fel...

Hej, vad kul med fler bilder! Adressen till våra bilder blev tokig, den ska inte ha www först, utan bara http://geting.valldakajak.se.

Bilder kommer, jag laddar upp och mailar en länk.

//Simon

2010-03-10 @ 15:53:25
URL: http://geting.valldakajak.se
Postat av: tilda

jag saknar lilly.

2010-03-10 @ 18:27:59
URL: http://ttille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0