Marie o Vera-besök

Idag har vi haft så satans kallt så jag svor hela vägen till stan, en lång sväng på ca 7 min. Men det va över 14 grader kallt!!!!!!
Gjorde mitt bästa för att underhålla Lilly men till sist sa hon "hej hej! med stängda ögon o sen fick man ingen mer kontakt trots att jag tjoade o tjimmade. Tanken var att hon skulle sova när Vera o Marie kom, så vi kunde fixa hennes hår i lugn o ro. Det tänkte inte Lilly.
Så det var bara att låta ungarna härja fritt fram o nu kan jag konstatera att det var de 15 min hon sov i vagnen som blev allt hon sovit idag. Mittemellanbra! Behöver jag säga att hon inte rört en fena sen jag la ner henne i sin säng ikväll... Det e lätt att tro att nu sover hon som en stock till tio imorgon men faktum är att hon brukar sova bättre på natten ju mer hon sovit på dan..
 Så vi får väl se.

Vera o Lilly har lekt kanonbra idag, hållt varann i handen o kramats massor -såå sött!! Det e alltid så roligt att träffa dom, vi har jätteskoj tillsammans o tar det liksom som det kommer -sånt gillar jag.
Lilly e just nu inne i en period där hon går o säger "Lilly" femtioelva gånger om dagen. O frågar man "vad heter du?" så hinner man knappt ställa frågan färdigt innan svaret kommer :) När Vera åkte gick hon o kollade bakom varje krök om inte "Veja" fanns där..

Imorg ska vi fika med Anna o Filip, precis som förr. Ska bli skoj för det känns som ett tag sen nu. 



                            
                             Sitter låtarna???

Just nu längtar både jag o lillan efter "pappa" som inte kommer förrän natt till tisdag. Känns långt dit just nu.. 

                         

Kommentarer
Postat av: Maria Bredin

14 minus? Tusan vad jag hade föredragit d ;) Vi hade 22 i dag. men i o försig så är kylan längre ner helt annorlunda än den här uppe. Era 14 minus e kanske som 20 för oss. Vem vet :) det sägs att vi ska få 35 minus till veckan. Ehum nej tack säger jag :P

2010-01-30 @ 21:43:10
URL: http://mariachen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0