mycket som ska klaffa

Vad gjorde man utan sin familj som ställer upp så nycket de bara kan, trots tio mils avstånd?

När John blev tillfrågad att spela med Date i fem dagar var det mycket som skulle fixas o trixas med, minst sagt. Jag skulle få ledigt, mormor skulle få ledigt o Lilly skulle märka så lite skillnad på vardagen som vanligt nu i inskolning mm. Men allt gick i  lås o sent igår kom mormor, morfar o  Matilda o sov över.  Så idag hängde jag med o lämnade henne eftersom Marita inte får lämna ifrån sig Lilly till någon hon inte sett o känner igen. Det var även första dagen lillfia skulle lämnas direkt,  utan att jag gick med in. När kläderna var av försvann hon mot lekrummet o när jag vinkade o sa ett glatt hejdå, så brydde hon sig föga. Därefter åkte jag till jobbet o har, ärligt talat, knappt ägnat "dagmammandet" en tanke utan litar på de som kan det.
När jag kom hem på lunch hade hon fortfarande inte kommit hem, utan först nästan 14.30 hämtade mormor en glad tjej som, även idag, satt kvar o åt långt efter alla andra var klara o ville ha mer. Det va ju favvon köttfärssås!  :D  Sen sov hon som en stock i vagnen medan de knallade på stan..

Måste säga att det gått så himla galant så jag nästan undrar när det ska braka löst, eller kan det gå så smärtfritt?  Inga ihopbryt, trots eller tjurigheter alls.. (hon e dessutom såååå snorig!) Nä hon e  e helt sitt vanliga jag. Ja förutom att en tand epå g att bryta igenom då... Får väl se om jag skriver likadant även efter sprutan som ska tas nästa vecka, den andra mot svinet...

John tycker det e skitskoj att spela med bojsen igen o jag kan förstå att det liksom e en livsstil o att man behöver det på nåt vis.. Hm, kom just på att jag ska komplettera min lista till taxfreen lite -nån förmån ska man la ha när man sköter markservicen  i fem dar själv, o dessutom går miste om lite kosing på lönen ;)
Ja det tycker jag allt.


Nu ska jag fixa till lite, imorgon får vi nämligen fint besök från Munkedal -Marie o Vera !!!!!!!!


TACK mamma, pappa o Matilda för all hjälp!!!

                              

                              Foto: Matilda Björhed


Kommentarer
Postat av: Jossan

Härligt att det går så¨bra med Lilly ! Vissa barn får aldrig bakslag utan e riktiga "dagisungar/dagmammeungar" direkt, så var det med Nova !

2010-01-30 @ 08:28:22
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0