två blir tre

Jag är ännu i Karlsborg o njuter av ledigheten. Så mysigt att lilllan får va med mormor o morfar o fastrarna. Igår var vi ute en hel del i den sköna solen -hur fantastiskt som helst! Jag la mig på utesoffan o höll nästan på att slumra till, så skönt va det. Älskar solen.
Helt plötsligt när Lilly satt i gungan hör vi " Rasse, titta Lilly!" från henne. Öh, okej nu snackar hon treordsmeningar åxå.. men inte på beställning. Två ord går galant men nu kommer även tre:) Som hon snackat idag!! Helt plötsligt  blir hon liksom en person mera....o den personen har visat liiite egen vilja idag. Tur att man vet bättre än att ge med sig.... Tex går det fint att bryta ihop när man ska sluta duscha o när Rasse springer fortare än hon hinner med. Underbart!
'Igår var vi även  på kalas hos min kusin o såklart var det en hel del folk där.. Lilly kände sig som hemma direkt o gick från famn till famn, eller, snarare tallrik till tallrik hela kvällen. Som tur var upptäckte hon inte trappan förrän ganska sent o strax därefter tog jag o Matilda vagnen o lillan o gick hem. Hoppades att hon inte skulle somna utan välling o det, men det va ingen risk : det lektes tittut, snackades o busades hela vägen med Matilda. Tror hon somnade här hemma sen innan huvudet va på kudden.

Idag vaknade vi dock till aningens sämre väder, snöblandat regn. Åter till vintern känns det som. Blir en dag inne medan lillan ligger ute i vagnen o sover medan regnet smattrar mot regnskyddet. Då trivs hon som bäst. John o pappa drog iväg till Norrköping i morse, John ska köpa nåt kikarsikte så de lär väl vara borta ett tag.

Tror jag ska kika på Tradera en sväng...






Påskägget innehöll bara clementiner o majskrokar men va lika skoj ändå...












Matilda o Lilly har blivit bra polare o hänger såhär coolt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0