förvaring...?

Jösses vad trött jag är idag. Gäsp!

Har just klätt på Lilly de nya kläderna o hon blev supersöt, såklart! Vad annars med såna föräldrar?? ;) Så nu tänkte jag att även jag skulle bli lite anständig utseendemässigt o ta en promenad i höstvädret. Ja för det e väl det det är nu, höst? Jag som inte alls e nån höstmänniska ser inte alls fram emot denna årstid, tyvärr. Tycker det blir så mörkt o trist o stan e helt tom när man går hem från jobbet efter 18. Men när det e såna här dagar, med sol o hög luft så e det helt okej ändå. O nu kan jag ju dessutom ta vara på dagarna o står inte inne åtta timmar o jobbar.

Det enda positiva annars e att man e lite sugen på mössor, vantar o halsduk, ja att bylsa (finns det ordet på fler ställen?) på sig lite mer o shoppa höstkläder. Kläder blir det inga denna månaden men några mössor o  vantar finns säkert i korgen. Jag köper ett antal såna varje säsong men vetitusan vart jag gör av dom. Jag e likadan med paraplyer tex.. Nån mer sån? Så idag tänkte jag ta o slänga ut hela stora korgen på golvet o kolla vad som egentligen finns i den. Som den står nu väller den över åt alla håll o jag har en känsla av att det ligger några mc-skydd o grejer i den åxå.. Jag älskar denna lägenheten men på förvaringsfronten e den faktikst helt värdelös, man skulle önska ett par garderober mm till. O eftersom utrymmet inte e så stort e det inte ett alternativ att köpa några själv o ställa in, nä den e helt enkelt ganska felplanerad i dom som finns, inga hyllor tex, utan stång o galjar. Öh använder folk såna nu för tiden?

Nä nu ska jag fixa till mig medan solen e uppe.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0