hjärtat

Hjärtljuden visade 145 i snitt o ska man tro på vad folk spekulerar i så ska det väl va en kille som sprattlar runt i min mage då. Men ändå fick jag mer känsla av en tjej igår än jag haft förut, konstigt det där. Men den som lever får se... Inget vi tänker ta reda på även om man e skitnyfiken nu!  Man undrar väldigt mycket hur den ser ut o hur den är. Men jag tror på myten att om det e ett livligt barn i magen så blir den lugn utanför sen. Det tror vi aaabsolut på !! ;)

Även denna barnmorska sa att det verkade va en pigg liten krabat, visste inte hur man skulle ta det riktigt :S När vi hörde hjärtat började John trampa takten o hon sa att det verkade va en musikalisk bebis som e så taktfast redan vid 20 veckors ålder hihi hon  e go vår lilla tant :) Skämt o sido, det va skönt att höra att allt stod bra till o att massa prover nu ska göras på oss innan nästa gång vi ses. Gud, hur ska man hinna allt? Det e mycket som ska hinnas med under den här tiden men det e ju jättebra att de har koll på oss.

Det här med namn e svårt alltså. Har ni några bra så kom gärna med förslag, jag har totalt kört fast känner jag, även om vi har några på lut. Inga supervanliga bara ..typ Oskar eller Emma eller så. Det e de enda vi vet, att det inte ska va nåt varannan unge heter.

Ha en bra dag!!

Kommentarer
Postat av: Dette

Mysigt det låter! :)
Hm, tycker att Alva eller Ebba e ganska fina namn... Pojknamn e lite svårare... Men som Erika föreslog i fredags så e juh Alvin ett ganska finurligt namn... Sedan gillar jag juh Melvin med! ;) Så vad e era förslag som ni redan "vaskat fram" då? Kram

2008-04-08 @ 13:17:12
URL: http://dette.bloggspace.se
Postat av: Jossan

Nova var vild i magen o e vild utanför ! Härligt ! Namn e svårt ... vi hade förutom Nova förslagen Engla, Jonna och sen Love på pojke !

2008-04-08 @ 17:59:34
URL: http://www.josefina82.blogg.se
Postat av: Maria

Hm när det gäller killnamn så gillar jag Elis
Inte Elias utan Elis
Dhani är oxå fint

Tjejnamn: Nala e ganska fint. Nalini är ett sött namn.

2008-04-08 @ 18:31:22
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: sandra

aleks, är ett jättefint killnamn :)

2008-04-09 @ 10:20:06
Postat av: Guchie

Heh jag har redan suttit sen ja va typ 15 å listat upp massa barnnamn till mitt framtida (när de nu än kommer?) så ja har massor på lur. Speciellt om ni e på G för lite ovanligare än Anna och Magnus typ.. Tjej: Katie, Cassandra, Freia, Naima, Lexi, Maya, Amy, Lee, Robin, Kim.. å kille: Jack, Wilgot, Leon, Neo, Kim (även här ^^), Mike, Johnnie (kanske inte passar ändå me tanke på farsan ;P), Theo, Loke... ja de finns möe :D

Hoppas ni hittar nått ni gillar bland allas tips och såklart även bland era egna funderingar :) Kul att allt står bra till i magen oxå. Blir nog en söt liten bebis me er två som föräldrar!

2008-04-09 @ 17:12:18
URL: http://www.guchie.se
Postat av: Anonym

hehe, Troll var supervild i magen och är ännu vildare utanför :) Härligt att läsa om den växande magen. Lycka till och passa på att njuta. Loke, Vide och Vilda är mina favvisnamn :)

2008-04-09 @ 20:47:39
Postat av: jonna - en sån där ung mamma

vi hade Ebba & Elvira som namnförslag, men sen blev det en liten pojke, då stog det mellan Ludvig & Algot och Ludvig blev det :)

2008-04-12 @ 13:16:54
URL: http://jonnalantz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0