mot Kalmar

                                                   Hej på er!!


Har egentligen inte tid alls att sitta här, borde fortsätta kolla kläder till dopet men mitt tålamod tröt o inget satt som det skulle tyckte jag. Såna dagar e roliga... Det får istället bli lite olika förslag som åker ner, så får jag bestämma mig på sön.. Köpte en ny klänning idag men den satt som ett ålaskinn (orkade inte testa) ..hu!! har som mål att få ut allt utom det vi måste ha imorg bitti i bilen ikväll. Jag e snart klar men John har inte börjat, i vanlig ordning..

Lilly sov väldigt oroligt fram till 3 inatten till igår, sen vaknade hon het som en kamin o kom inet till ro alls på hela natten. Så när klockan ringde hade jag aldrig somnat om. Behöver jag säga att jag va rejält bakis på dagen sen? Ett antal alvedon slank ner men vad hjälpte det? Världens febertoppar fick hon några timmar, sen på morg var den puts väck. Mycket märkligt men det e tydligen vanligt sa dagmamman. Efter lite resonerande med henne så bestämde vi att vi tog det säkra före det osäkra o lät henne va hemma ifall den kom tillbaka. Näsan rann hela dagen o gör än, men febern e borta vilket e jätteskönt. Hon har inga problem att sova bara den håller sig borta, o då e alla mycket nöjdare o gladare....speciellt mamma ;) E man van att få sova blir man ett odjur när det inte e så kan jag tala om!

Idag när John körde henne till dagmamman så började hon ropa "Marita" strax utanför vår gårdsplan o va väldigt ivrig att komma in till henne o barnen  -helt underbart!! Hon e sitt vanliga jag, förutom snoret (som idag e mindre) så jag håller alla tummar på att det blir kortvarigt  detta.

Idag tog jag o Anna en fika efter jobbet, nåt som inet hänt på alldeles för länge. Vi kan sitta o babbla hur länge som helst o denna gång konstaterade vi att vi behöver en ålandskryss i vår -inga fel!!! ;) Arvingarna som spelar vore skoj, flera år sen jag var på dom..  Det e dax! Dessutom kanske en datekryss i maj :)

Nä, det e väl dax att fylla väskorna o köra den långa o icke såå roliga vägen till Kalmar imorgon. Tur det e värt alla timmar när man väl e framme.

 
För det är det!




                         
                          Världens finaste


                               


                                                  


                                    



Kommentarer
Postat av: mamm

Ja detta är verkligen den finaste bilden som finns

2010-03-04 @ 23:14:28
Postat av: Jossan

Tyckte sådana där febertoppar kunde komma då o då i den åldern ! En feberfri dag brukar va smart, och det vår förskola rekommenderar precis som din dagmamma ...



Här om dagen fick jag dock höra att en familj med magsjuka hemma ändå lämnade barnen på förskolan ... folk alltså ...

2010-03-05 @ 06:07:13
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0