Andra inskolningsdagen....

...e gjord o idag var det jaaag som fick äran att följa med. En sekunds tvekan just när vi kom innanför dörren men när hon sen fick se lekrummen så pekade hon  "DÄÄÄÄÄ" o sprang dit. Lille Nils , 4 år, gjorde henne sällskap o visade henne allt han kunde o hon hängde på :)
 Sen har vi haft fruktstund, lagt pussel  o allmänt bekantat oss med varann. O det e inga som helst problem, dagmamman själv trodde vi skulle kunna lämna henne själv imorg utan problem, men vi väntar såklart o gör allt efter alla konstens regler så det ska bli så bra som möjligt. Hon e ju gammal i gemet o har vart dagmamma i 25 år  -det ni!!! Så jag litar helt på henne o tycker Lilly får hänga på i deras mattider, sysslor mm utan allt för stor inverkan av oss. Tror barn e väldigt anpassningsbara! Ett tag hade hon en unge hängandes runt halsen o pillade i håret medan Lilly krånglade sig upp o ville sitta i hennes knä -en ängels tålamod o tydligen gillad av barnen..

Annars har jag mest känt mig vissen, har ont i bihålor o e allmänt dassig. Skit åxå, jag vill va frisk!!

Nä nu hoppas jag veckan fortsätter mycket bättre än den börjat, på vissa sätt.



                                   

Morgontrött tjej helt inne i favvon Teletubbies, som hon fått av sin faster m fam i julklapp.
En mycket omtyckt sådan. Snacka om att hon e bortkopplad från omvärlden o hon kan sitta hur länge som helst. Härmar som tusan, o eftersom även vi hör detta så fastnar många fraser även i våra hjärnor. Idag har jag haft "Tinkie-winkie väääääska" med barnslig röst på hjärnan o blir tokig! Men för henne e det superbra, talet har gått framåt massaor bara på några dagar.  "hej heeeej" säger hon hela tiden :D
Gulligt...


Nu ska vi provsmaka fläskfile´gratängen jag gjort.. Mumma!!


 Tjingeling





                          

Kommentarer
Postat av: mamma

DET GÄLLER ATT STÅ PÅ SIG I ALLA LÄGEN.EN ÅSIKT MÅSTE MAN JU FÅ HA.DET BLIR NOG BRA MED ALLT SKA DU SE.KRAM MAMMA



2010-01-20 @ 00:12:23
Postat av: Jossan

Barn e absolut anpassningsbara men jag tycker ni gör helt rätt i att ta det lilla lugna ! Jag hade nog kunnat lämna Nova dag 3 med men jag hade två veckors inskolning, gick ifrån en liten stund första gången sen utökade vi det. Och hon har inte haft några bakslag alls. För risken om det går för fort e att hon kommer på sig själv när hon varit där ett par månader liksom ! Har själv varit med om det då jag själv jobbat ...



Men suveränt att hon verkar älska det :-) ! Hur många barn är det förutom Lilly ?

2010-01-21 @ 13:30:00
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0