roligt o mindre roligt

Äntligen e dag här när John kommer hem igen, eller dag o dag, sent ikväll kommer han.
Ska bli skönt.

Innan dess har jag planerat både skojiga o mindre skojiga grejer: först ska vi ta en sväng till sångstunden på ÖF -känns jättelängesen nu o jag saknar det verkligen. Därefter har jag tänkt att Lilly ska få den andra sprutan mot svinet, även om det tar emot. Förra blev hon jättedålig av tre dagar efter vi tog den. Över 40 graders feber i två dygn med frossa som följd o det gjorde att ingen av oss kunde sova... När jag sen såg på Facebook att en ett barn till en jag känner fått andnöd o de fick ta ambulans till sjukhus, så blev man ju inte mindre orolig. Men de säger ju att de som blir så dåliga av sprutan hade blivit superdåliga om de fått svinet o nu e den ju tydligen på uppgång igen..
Känns som det ändå e värt det..

Lilly har tydligen vaknat till en "Neeej-dag", allt e nej. Mår du bra? Neeej. Idag kommer pappa hem. Neeej. Nu ska vi ta på dig kläder . Neeeej. Nu när jag kom ut i köket, satt hon på bordet o gapade åt traktorn som kör snö på innergården "neeeej"...

Dax att komma i kläder o packa til Öf....





                        
                         Säger en hel del om  det stadie hon e i nu -klättra klättre klättra!
                         Men hon faktiskt ganska bra koll som tur e..




                       
                        Badtjej
                          

 

                       
                    

                                                   Ha en bra dag!!!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Nova klarade sig utan några biverkningar vid första sprutan men inte vid andra. Om det nu berodde på det, men två dagar efter sprutan hade hon feber (men bara ca 38) och blev jättehostig !

2010-02-01 @ 18:09:58
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com
Postat av: simon&maria

Vilket ös det verkar vara på Lilly, kör hon redan trick på cykel?!? Julia klättrar också en del men är inte riktigt så vass. Ha de fint, vi får se till att ses snart!

Kram Maria&Simon

2010-02-01 @ 19:43:39
URL: http://geting.valldakajak.se
Postat av: Farmor

Läste för flera dagar i dag. Har varit inne ett par ggr utan något nytt tidigare. Men nu fanns det en hel del. Roligt!! Hade gärna sett en bild med mormor pågungälgen. För jag utgår från att det är Lilly som bestämmer, så att mormor verkligen försökte i alla fall.

Kram från farmor

2010-02-01 @ 21:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0