2 feb 2010

Sent igår kväll kom äntligen far i huset hem, vi pratade en stund om hur allt varit sen somnade jag som en stock. Det tar på en även att vara hemma, sköta tvätt, städ o va helt själv med en liten aktiv tjej, dag som natt utan ett uns hjälp av nån annan...även om det verkligen e jätteroligt att va med henne. Hon e världens underbaraste!!! O fredagen hade jag jättehjälp av min familj.. Men e  helt slut av denna förkylning, har vart så långdraget o idag har jag vart lite hängig igen. När ska det ge sig?
Inte vet jag om hon förstår detta med "imorgon" osv, men jag hade sagt flera gånger under dagen att imorgon kommer pappa va hemma när du vaknar. O mycket riktigt, imorse ropade någon "pappaaaaa!!!" från hennes rum, o tyckte bestämt att pappan studsade upp lite lättare än vanligt o hämtade henne. Idag sa hon även Hej kisse!!!! :D

Sen packade vi ihop oss o gick till sångstunden o lekte av oss lite, o när pappa mornat till sig lite anslöt han o vi gick tilll stan o käkade medan Lilly sov gott i sin vagn. Införskaffade även ett par mockasiner, trots att jag lovat mig själv att aldrig sätta på mitt barn några såna -tycker de e sjukt fula! Men både vi, öf o kyrkolokalen dagmamman e i ibland, har väldigt kalla golv, så vad skulle vi göra? Även ett par jeans till henne "slank med".
Lätt hänt.

Ikväll ringde Gertie o gav order att sätta på kaffe så kom hon o Freddan på fika med världens största muffins. Där fann Lilly en väldigt go vän -Freddan e nya favvon som skulle hållas i handen, sitta i knät hos, kramas o kolla på Teletubbies med. Gertie hade "en försenad julklapp" med sig (sa hon, det heter ofta så), ett set med vanlig o djup tallrik plus bestick från Boda Nova -hur snällt o fint som helst!!! O nu duger det inte på nåt sätt med att vi matar längre utan man får order "Lilly!!!!!", så barnbestick behövdes.

Nu har vi sett Mästarnas Mästare o som vanligt blir jag väldigt rörd över idrottsprestationer. Tror dock att jag hade klarat av att umgås med Sjöberg högst en timme, trots att han faktiskt e rolig emellanåt.
Att han var duktig kan ingen ta ifrån honom men jag klarar bara inte av såna superegon, hur gärna jag än vill tycka det e coolt att våga vara sån...

 

                          
                           Triangelspel på ÖF

                          
                           Kan numera klä på o av sig själv: byxor, strumpor.....

                           
                           ..mössa (även om det blir fel håll ibland), vantar  o overall.

                          
                           Hejdå Vera!!!

                          
                           Puss Tissen!! Som de gosar dessa två. 

Idag fyller vår skrutta 1 år o 5 mån. Grattis Lilly!! Vi älskar dej!!!!


                                 


Kommentarer
Postat av: Jossan

Vad duktig hon är ! Strumpor o byxor e inte det lättaste att få på sig :-) !



Snart 1 ½ år då ! Nova blev 3 år och 8 månader nu den 27 januari :-) !

2010-02-03 @ 07:16:10
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com
Postat av: Farmor

Det finns värre saker än mockasiner. T ex sockiplast - blå (ärvda av brorsan.Med dålig ressår.) De luktar dessutom pyton. Är det mockasinerna Lilly har på sig på bilden så var de fina, tycker jag.

Kram

2010-02-03 @ 18:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0