Carro alias Jane

Gårdgens kväll spenderades utanför stan, på landet, hos Anna o Mattias från vår föräldragrupp. Så gott, det känns som vi känt varann hur länge som helst, fast det bara är så länge vi gått på utbildning till att bli förälder (hör på den!!)
 Skitgo kväll o lillan sov gott i Filips resesäng hela långa kvällen, var inte inne en enda gång hos henne...jag klädde på sockar o jacka när vi skulle hemåt ...hon sov vidare, bar ut henne i bilen..hon sov. Sen la vi bara över henne i sängen här hemma.... UNDERBART!!!

I morse for vi till Karlsborg i det goaste vädret man kan änska typ -strålande soooool. Var ute i skogen med hunden o spårade, plockade svamp o käkade mammas goda biffar. Mumma!!! På tal om skogen....jag hade ju såklart inte de mest lämpade skor för just skog o mark. Ja jag veeeeet, jag har hört pikar förr!! Dagen till ära hade jag mocka-stövletter som jag äntligen hittat på salongen nu när jag börjat jobba (kvarglömda).'
 Mina ENDA höstskor -jo det e sant. Men tyvärr har de gått paj där i röran så  jag hade dom på mig men skämdes. Men vad gör man? Mina favvisar!!
Var tvungna att ta oss över en bäck o så klart, min klant, så tog jag spjärn mot nåt som jag trodde va fast mark. DET VA SUUUUUUMP!!!!! Så där sjönk jag ner till knät o men andra ord var hela skon, brallor o sockar totalt dränkta o luktade satan! Gissa om mamma o syrran skrattade??!! Mamma tog i sin tur tag i ett "träd" modell ostadigt o höll på att dratta i hon med :D Det hade sett ut det!
Hon drog nästan ett lättnadens  o tyckte mest att bra att jag gjorde det, då slänger du dom NU. Så jag lämnade dom i skogen hahaha, skänkte till djuren;) Så jag fick åka hem insvept i felt, utan varesig brallor eller skor. Sockarna hade jag snott av pappa ... ;)
Fatta den synen!! Fick parkera nära ingången o kuta in..

Nu e vi hemma igen, John glor på jaktfilm o jag känner att jag kan slita mig ifrån den o bege mig mot bingen, nöjd med att Rafael fått lämna Kändisdjungeln. Jag som gillat honom -men vilket jäkla ego!!


Vi har haft en go dag men som vanligt går det så jäkla fort när vi är där. Men Lilly har vart med mormor, morfar o mostrar o det e viktigt tycker jag. Så gott när hon sträcker sig mot mormor tex o VILL DIT.


God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0