sjukhusbesök o kalas

Hej igen, har inte hunnit blogga på några dagar, det har gått i ett!

Var som sagt på Barnmedicin med Lilly i veckan o hon gick igenom en hel del...EKG, blodtryck, koll på syretillförsel o ultraljud. "Ni kan lägga henne ner , det tar en stund", sa läkaren. Eh ja vi kan ju försöka, sa vi, den här tjejen e still en sekund i vaket tillstånd typ :)
 MEN va duktig hon var: inte ett pip på de timmar hon kollades o hon hade vart den lugnaste o snällaste patienten den dagen, alla andra hade gråtit, sa läkaren. Alla elektroder o slangar o klämmor fick sitta kvar!! Jag hade förberett mig på att få hålla fast henne o därmed gråt -men icke.

Beskedet vi fick var att det hörs ett blåsljud men hennes hjärta, aorta, mage, allt -ser jättefint ut. Så hon e helt frisk o behöver inte kollas mera utan ljudet uppkommer när blodet passerar klaffarna vad jag förstod. Hon undersöktes av en överläkare plus en "vanlig" o den vanliga hörde ens inget så....det skulle nog till ett tränat öra. Skönt att de med ultraljudet kollade även mage o aorta, då vet man att hon e helt utan anmärkning på nåt vis!! Bara detta tog 20 min så de va något noggranna.. SKÖNT!!
Blödig som jag är så fällde jag såklart några tårar av att hon va helt frisk o att de tyckte så mycket om henne, det värmer ett mammahjärta! O jag tror det va ömsesidigt för när vi skulle gå så vinkade Lilly, log o sa "ejja, ejja" ( betyder hejdå!)



                          

                     
Lite lek innan vi skulle in.

                          
                           Klara!! -Jag e frisk...o trött efter en lång dag.

                          
                           Allt ska det klättras på...


Nu ska vi fira Johns 35 årsdag lite med godis o pizza ;) Han har fått en skjorta o en hotellnatt i Göteborg på Grand Hotell 12 dec, shoppa, ut o ät ao mysa... jag ingår  i det. :D
 Imorg blir det mer firande i Karlsborg. Ska va där i helgen med Julblandning på söndag, då har mormor paxat Lilly..


Tjing so long!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad duktig tjej hon är lilla gumman, klipp luggen på henne lite till helgen,ja måste ju visa hur go hon är lilla Lilly, Kram glöm inte dina saxar, ja är lite lång hårig faktiskt.Bakade tekakor ida för att ni skulle komma

2009-11-20 @ 22:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0