mammapoints

Sicka morsapoäng jag skrapat ihop under dagen!

Började dagen med att göra en stor kanna kaffe  o mötte upp Anna o filip I LEKPARKEN. Ja ni läste rätt , jag har besökt en sådan. Kanske inte världens roligaste grej men när jag såg en tjej i 4-5 årsåldern sitta på gungan o gasta högt  på morsan att hon ville bli buren från gungan till skorna för o inte få sand på sig, då insåg jag att det e rätt glidigt än så länge. Lilly satt  i gungan o tjoade o skrattade  ett bra tag o avslutade med rutschkanan. Efter en stund, när jag tyckte att nu har vi faktiskt vart här en stund o e värda en fika, då hade det gått 20 min. Hm. Några timmar där blir det inte men det e heller inte vad som krävs av henne just nu.
Medan  vi letade upp en bra plats att slå picknick på så slocknade båda ungarna o vi fick fika utan barnpass o alla Annas wafers tog slut  o det var en helt burk -snacka om fikaproffs!!

Sedan i eftermiddag fick jag ett ryck o drog igång tvättning o tyckte att när jag ändå släpar ut Lilly till tvättstugan så kunde jag lika gärna gå till stadsparken. Så hon fick på sig skor o vi drog iväg o tittade på pippifåglarna i dammen en stund. Med stora o tunga skor på fötterna va det lite jobbigt o gå men hon kämpade på ..
Hon gillar nog djur  för hon gav hals utav bara den när hon såg dom o hoppade på stället. Gissa om fåglarna gillade henne då...

 Igår lärde hon sig även att peka på det hon ser med ett halvböjt pekfinger, det ser sååå skoj ut!! Hon har även börjat säga "mamama"  -FINALLY!!
Damen reser sig åxå upp mot saker precis hela tiden så nu kommer smällarna. Idag när hon för tjugonde gången dragit ut tv-kortet stående, så stöp hon rätt in i väggen o ner på vägglisten. Men ingen fara skedd, två sekunder senare hände det igen :D
De e tåliga de små liven.
Nu e hon lite väl säker på sig själv o tror hon kan stå utan att hålla sig i, så rätt vad det är så släpper hon, lilla galningen. Då finns det två alternativ -antingen landar hon gott på tjocka blöjan eller så landar hon på huvudet. Än är inte första bulan kommen men jag hinner väl knappt klart meningen....eller jo, hon sover ;)

Nu ska jag slänga mig i soffan, för när min kära sambo kommer från skjutningen så får han ta  tvätten. Då ska jag hinna storhandla. Mmm....

Dygnet har bara 24 timmar sa du ???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0