MÄTT

PUST ..  jag e MÄTT!

Igår kväll va John såå sugen på kebabtallrik o tyckte att jag fick ställa upp o ta en fast jag va mätt, det gör nämligen han rätt ofta :) Den satt kvar i halsen i morse med, hade jag känslan av..
Men, tjänster o gentjänster.
O idag käkade vi från pizzerian igen på vår tjejträff. Behöver jag säga att jag e ännu mättare? Helt uppsvullen o konstig, nästan lite magkatarrsfeeling....
Så from nu så e det slut med skitmat mitt i veckan o även godis - SÅ FÅR DET BLI. Skriver det här så jag e tvungen o följa det även när hungern o suget sätter in.. :) En sporre. Till kaffet: no kaka. Till frulle: no godis.
That´s it!
Hur ska det gå efter nio månader av daglig fika med kakor o godisskål på bordet jämt?...ja det e upp te maj!


Jenny hade även gjort en rabarberpaj som vi glufsade i oss. Supergod såklart, som alltid när hon gör nåt. De flesta ämnen luftades: barn, förlossning, fest, folk  o vänner. Som det ska vara med andra ord.
Lilly hade det bra här hemma med snälla Gertie som så gärna har henne, hon frågar ofta om vi inte ska bort snart o nu körde det ihop sig o vi både behövde va iväg samma kväll. Tur vi hade Gertan-pertan!!.. Hon e vår granne från  min barndom o har känt mig sen jag var liten. O ser väl lite av min energi även i Lilly... Hm.
Det hade iaf gått jättebra, skönt för en mamma att höra.
Givetvis e lillan jättevälkommen till Karlsborg men det e ju liiite långt när det gäller så kort tid...

Nu ska en proppmätt (ja det känns som en propp faktiskt) Carro slänga sig i sängen o hoppas att magen sjunkit ihop till morgonen.
Ska nog snusa lite på lillfisen där hon ligger o sover åxå inna dess...


Natti

Kommentarer
Postat av: Dette

Äh du kan gott behöva äta lite godis, fika och skräpmat så tunn som du e! :)

2009-05-28 @ 15:49:44
URL: http://www.dette.bloggspace.se
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om min tävling där du kan vinna

En snygg väska och ett presentkort på 500 kr


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0