en dag i sooolen

E nu inne igen efter en dag ute i solen. Började dagen med denna underbara sångstund o därefter stod vi morsor o pratade en lång stund o tur var väl att jag stannade trots alla mina ärenden, för vi blev inbjudna till Helene på rabarberpaj på fredag!! MUMMA!! Därefter tog Anna o jag filt, kaffe o wienerbröd o gick rätt över gatan från vår lägenhet, till älven o satte oss o myste. Gissa om vi njöt. Lilly tuggade på min sko medan Filip käkade handkrämstub o lär låg vi o päste..
"så ska det va, duu o jaa, da efter daa.. "
Idag har Lilly testat gåvagn för första gången o hon kämpar sig fram om än med lite obalans o mammas hand i rumpan...än så länge. Känner jag henne rätt så dröjer det inte jättelänge tills de första egna stegen kommer.

Jag håller som vanligt till i tvättstugan o John stack direkt på skytte efter jobbet. Ytterligare en hobby att lägga till de andra hundrafemtio ;) Men nästa vecka ska jag ut o käka med de som var med på båten, så jag ska allt se till att få min tid jag med, trots att man ofta önskar några timmar till på dygnet nu när han jobbar sex dar i veckan o e hemma sent på kvällarna. Många tänker bara på att det e jobbigt för den som jobbar, men man sitter inte direkt på arslet o virkar med en liten snuttefia, om nån trodde det!!! 

Men det e väldigt roligt åxå, o den som jobbar missar en del -tyvärr! Igår lärde hon sig säga "dää" (där) när man frågar vart kissen är o även att klappa händerna -för underbart!

Nu ska jag gå o hämta henne vid kattlådan, som e hennes nya favvoställe o smita till. Sen e det byte av tvätt..

Ekorrhjulet e  i rullning..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0