bad o platt katt

Vilken skitig morgon. Bokstavligen..
 Det va bara badet som gällde o innan dess få bort det värsta med våtservetter...blä. Nu går jag runt o sprutar doftspray i hela lägeheten, tycker det stinker överallt!  Håret fick jag tvätta i handfatet så det inte skulle fastna i det..huja! Jaja nu e hon iaf ren o ligger o sussar gott på min säng i bara blöjan. Ja det va henne detta gällde alltså :D
Snoret åker ut o in på stackarn som blev snorig i natt, kanske inte så konstigt eftersom både farmor o kussen va lite förkylda...  Kör med koksalt o snytballong o hoppas på att det inte blir så farligt...

Jag har fått världens inspiration att göra om lite här hemma.
 Ska börja måla en tavellist vit, höra med hyresvärden om ommålning i sovrummet, köpa ny soffa, ny matgrupp o sen byta tv-rum o ge Lilly ett eget rum. Med mitt minne så har jag skrivit upp de ideér jag fått o får väl ta det lite pö om pö.... Det mest prioriterade e soffa o matgrupp -soffan e ingen höjdare o katten (ja han kallas det när han vart dum) har klöst sönder skinnstolarna i köket -grrrr!!!  Så inga mer i helskinn. Ever.
Det värsta e att jag aaaaaldrig kan vänta! Aldrig. Aldrig. Jag vill börja nu!

Har redan sett ut lite man kan önska till Lillys födelsedag till hennes rum, från Sia. IEller ja, man kan köpa det när som ...faktiskt ;)
Inte massor men några detaljer e snyggt.. De har så fina barngrejer tycker jag...






När vi kom hem från Kalmar o bar in alla grejer så lyckades kissen smita ut mitt i allt. Vilken panik, jag såg hans liv passera revy. Min goa katt!! Jag sprang runt med torrfoder ett tag men icke, utan han drog ut på gatan istället -gissa om mitt hjärta slog volter. "Det va den katten det ".  Men sen på trottoaren när han stannat o nosat på nåt så slängde jag mig över honom, så en platt katt slängdes sen in i lägenheten igen.  PJO!!
Numera låses dörren kan jag lova! min vikt klarade han att få över sig...tydligen, men en bil.......................
Nä det tänker vi inte ens på.




Vårigt o 5 grader varmt idag -underbart.

Kommentarer
Postat av: Dette

Ljuuuuuvligt väder här med!!! :D

2009-03-17 @ 12:01:39
URL: http://dette.bloggspace.se
Postat av: Svärmor

Va e de för siagrejer du menar???????????????

Barnprylar? På vilken då sida?

Kram

2009-03-17 @ 21:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0