Det här e ingen vanlig dag för det e min födelsedag!!

Då var vi på fast mark igen, efter många om o men. Men båten gick i tid även om det va smockfullt, o det funkade fint i bilen ända till Skara då Lilly spydde ner sig o hela bilen. Stackarn blev väl åksjuk...eller nåt. För det stannade som tur väl var vid det. Tack o lov!
Men hela bilen var full av husmansgryta som hon käkat o ja, det såg ut ungefär som innan det svaldes. Man torkar dock gärna efter en liten tjej som mått dåligt..utan varesig kväljningar eller annat.

Tog in posten idag o ja det va litegrann efter en vecka hemifrån, vi hade ju inte tänkt på att de nån ta in den... kanske ett tips till nästa gång. Där bland brev o annat låg en liten kartong till mig med ett foto från Lillys dop på. Jag fattade inget!! Vem har ett sånt kort? som jag funderade.. Den va nämligen fylld av GOOOOODIS!! o dessutom sånt jag gillar så det måste va nån som känner mig väl. Men jag behövde inte fundera så länge, för när jag pratade med mamma så kunde hon inte hålla sig när jag frågade om hon visste nåt om den. Syrran var boven! :D

Fick även ett sms av henne som jag skrattade som tusan åt.

" Tänk va tiden går
Nu du redan fyller 30 år
Bli gammal o grå, när du har små
Tur att de inte gäller dej som e en så fin tjej
Vi ses hos oss om du inte hunnit bli moss
Hahahaha haden äran. "

Får man inte till ett rim så gör man ett eget liksom... :D

I morse ringde det o människan i andra änden sjunger "ja må hon leva". Va e detta, vem känner jag som kan sjunga? Det va Zara som mellan amningar, bajs o skrik från två småttingar tagit sig tid o ork att ringa o gratta mig på 30 årsdagen. Det e inte illa må jag säga!! Jag blev både jätteglad o överrraskad, det e skitlängesen vi snackade men det känns som igår..sånt e la gött??!!
Tack stumpan!!

Nu har vi packat upp o börjar komma i ordning här hemma, det brukar ta mig minst en vecka annars att ens öppna väskan. Man vet ju jobbet det innebär..

Har även hunnit ta väck min fruktansvärda utväxt o ska nu skölja ur blekningen o slänga mig i soffan men en ny Se o Hör. Bara o låta ögonen vandra, ingen koncentration behövs -så slappnar jag av.

Ps: har ni läst tidningarna idag? Min hemby e omnämd -Lasse Holm blev jagad av en älg på sitt sommarställe utanför Karlsborg. Hehe, alltid skoj när den lilla pricken på kartan näms..

Kram so long!


Bilder från Gotland


Maria o julia njuter av Tofta Strand




Eddie tar upp potatis till middagen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0