nyår

Jul e över o nu även nyåret, vilket jag tycker är ganska skönt.
Nytt år - nya tag!!

2008 va ett mycket häligt år, vår lilla Lilly kom ju till världen o inget kan ju såklart kännas bättre än det!!! Tyvärr var det åxå året då min mormor dog o både farmor o farfar blev allt skröppligare, men det e så livet är som alla vet. Men det tar inte bort att det e väldigt trist o ledsamt för det...tyvärr. Mormor hade levt klart på nåt sätt men jag tänker ofta att det e otroligt tråkigt att hon inte fick se sitt första barnbarnsbarn i livet. Hon visste såklart att hon låg där inne i magen  men nästa sekund hade hon ju glömt det, o det e så jag försöker tänka nu med,  att hon inte hade kommit ihåg Lilly ändå. Men man vet aldrig.... Vi får aldrig veta, men mormor har det bättre där hon är nu.

Igår vaknade lillan här o va supersnorig o ögonen rann, så våra planer på att gå till Johan o fira nyår grusades direkt. Hon har inte alls vart  ledsen men behöver ju hjälp med näsdroppar o snytis hela tiden. Tur var att hon fick en så bra julklapp av faster m familj, en snytgrej som hjälper jättebra. Så i natt har både jag o John sovit på helspänn o lyssnat, andas hon? Men med snytis o dropparna har det faktiskt gått bra o jag tror vi har lidit mer än hon. Man tycker ju bara så synd om henne med snoret rinnandes ena stunden för att nästa åka ut o in ur den lilla näsan o va täppt. Men jag tycker hon verkar piggare nu så vi håller tummen....
Så när alla andra stassade upp sig satt vi i mysbrallor, snöt barn o tvättade. Gissa om vi va själva i tvättstugan? Det va lika bar att passa på efter nio dar borta o när vi ändå va fast där vi var liksom... Men vi åt iaf såååå gott, John kockade till plankstek. O till efterrätt glass med hemmagjord, varm hjortsylt -MUMMMMA!! Lite godis gick åxå ner... ;)





    

Såhär blev det......Nytt "skynke" o ny hatthylla = SPACE!!!!!!

Kommentarer
Postat av: tilda

vad fint. mormor har det nog bra, hon slipper ju lida.

2009-01-01 @ 21:29:57
URL: http://ttildus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0