lite handlat..

Vilken husmor jag varit..

 Först var jag på Rörstrands o inhandlade nya glas, jag har nämligen haft sönder två bara sista veckan. Så nu hade vi tre av varje typ -suck.  Hur bär jag mig åt? Var på jakt efter nya decilitermått med alla mått med åxå, men nu för tiden finns de bara i plast o det kändes lite trist. Varför undrar jag.. Hur många använder bara pyttemåtten eller bara stora? Men jag SKA hitta det nånstans..
Därefter hittade jag en sockerkaksform i ett skåp, aldrig använd :)
Äh va fasen, jag chockar omvärlden!
Nu står en citronkaka i ugnen som vi ska mumsa på när John kommer från jobbet. Förklädet o hucklet fattas, annars e jag riktigt huslig av mej.

Ellerhur?

Såna här från Ittala i rökfärg blev det..






Kommentarer
Postat av: hannah

värsta carro :) tänk sen när vi ska lära Lilly o Milla att baka lussekatter... :) oj då e mjölet slut hehe kram

2009-01-27 @ 17:57:45
Postat av: Majsan

Du är ju huslig - både baka o laga mat som du fryser in. Var ska detta sluta?

Jag köpte decilitermått o alla de andra måtten i metall på Claes Ohlsson här i Lkpg om det är något sådant du menar. Fast ni kanske inte har Claes Ohlsson "i en butik nära er".

Kramar fr Majsan

2009-01-27 @ 19:10:10
Postat av: Fafa

Asså glas har jag liksom ingen åsikt om, fatta? Men jag vill strängt påpeka att det inte finns några bilder på någon "skitunge" på din roliga blogg, utan bara bilder på en underbar och söt liten flicka som heter Lilly och är ett av mina tre älskade barnbarn. SÅDESÅ. Kram till er alla från Fafa

2009-01-27 @ 21:50:01
Postat av: josse

Å Milla, vilket sött namn.. Grattis förresten Hannah! Sen undrar jag lite smått när vi får se bilder på HELA Lilly, framifrån o så?? Har ni fått träffa den nya kusinen än? Hon va en riktig goding tycker jag. Har en överraskning till johnny på lörda oxå.. Ska försöka hålla mig o inte säga va de e! Dl mått finns ju på ikea de klart. Lägg ut en bild på Lilly i thai dressen oxå tack. Så nu va ja klar. Ska jobba nu :(

2009-01-27 @ 23:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0