roligt vs tråkigt

Hade tagit mig tid ( jo det tar tid) att knöka ner kameran till Sångstunden idag. Så satt Filip o Lilly så sött o höll varann i handen o myste. Tar upp den o jovisst, den dör innan första kortet, så tyvärr inga bilder idag. E det inte typiskt???
Det va fullt av ungar idag kan man lätt påstå o Lilly glömde både tid o rum i vanlig ordning, o när jag kom på att hon inte ätit va det x antal sen sist !! Ops!!  Men eftersom hon inget sa så verkar det ju inte gått nån nöd på henne.

 Jag får ofta en låt i huvudet sådär så man blir tokig ni vet. Förr kunde det tex vara "Ey, Ey, under my umbrella..." Nu  e den utbytt mot "Nyss så träffa´jag en krokodil som körde runt i en bil.." Varje vecka efter sången så ekar denna låt i flera dagar. Hippt? Nja. Men ett faktum :)

Nu ska jag tvätta resten av dagen o tur e att jag hade tid för Lilly passade på att fixa nr 2 upp till håret i nacken nyss . UUUHH!!! Tur att inte John va hemma, tänkte jag när jag stod o spolade rent henne i handfatet :) Jag brukar inte tycka det e så farligt men nu satt det en klump i halsen ... o vem har sagt att det e mysigt?
Har även haft mitt första ärende till Systembolaget på över ett år, numera med barnvagn...  Fick ta hjälp av Anna o leta i vinhyllan efter nåt till John o jag tog mina vanliga cider, o gissa om vi fick oss ett skratt när jag inte kunde hitta det jag sökte till mig  o expiditen säger
" De utgick ur sortimentet för ett o ett halvt år sen...!!".
Eh jaha?! Hahahah






Nu till nåt tråkigt...

Varje morgon jag slår upp ögonen e det  fam Amsen hemma i Karlsborg jag tänker på. Det som de drabbats av finns inte ens på kartan o jag håller varenda tumme för att Daniel orkar kämpa. Fy för att leva i sån ovisshet o bara kunna se på ...nä jag hittar inte ord nog.

Varma tankar o massa kramar till er, Elisabeth, Sofia o Sanna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Maria Bredin

den låten har jag oxå i huvet. sjunger den flera dagar i veckan

2009-02-20 @ 17:38:43
URL: http://mariachen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

"Nyss så träffa jag en krokodil som körde runt i en bil, han va rätt tjock och fet och blåste i trumpet, men bilen va för trång och svansen var för lång så den fick ligga på ett litet flak där bak" ;)

2009-02-21 @ 00:52:59
Postat av: Majsan

Ja, då var man uppdaterad efter en vecka i total ovisshet! Tack för alla fina bilder o roliga inlägg!

Kram fr Majsan. Gordon hälsar förstås också!

2009-02-21 @ 12:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0