slut på det goda

Imorgon bitti drar jag o Lilly oss mot Lidköping igen, eller "hem" som vissa skulle säga, men jag säger hem om båda o förvillar folk :)
Har vart här i Karlsborg sen i onsdags o haft det jättegott. Tror det va tur att jag åkte när John har vart i Svenjunga o jobbat som ett svin lika länge -tror jag klättrat på väggarna av att ha vart "själv" så länge.. Här finns det alltid nån till hands...jämt!! Det e underbart.
Tyvärr har lillfisen vart varm idag till o från men inget grinig alls så jag vetifan va detta är...men någon sa mig att barn inte ska ha feber mer än tre dygn så e det inte över imorgon så får man väl ta tag i det då.
Vem e jag att döma...

Ikväll när hon somnat på soffan fick jag det årliga rycket o rensade mellan plattorna framför huset. Terapi o den e gratis -man får ta i (ja faktiskt!), tänka o ja....jag tycker det e rätt skoj.

På tal om skoj.
 Igår kväll var jag med min kusin hos hennes häst o ryktade, luktade hästskit o RED för första gången på säkert 4 år -MINST.  O jag ville bli sådär gott skitig under naglarna o svart runt munnen av rykten, känna en svettig hästhals, höra travande hovar, stinka häst i håret. Allt uppfylldes.

Tur att klockan var 23 o ingen  såg mej förutom vi som var där o dom bjöd jag på det.. Tror att pappa åxå njöt en smula, det va ju vår gemensamma grej o intresse i många många år..

Såklart frågade de typ i kör hur det kändes. Sån skum känsla alltså, på ett sätt kändes det som femtio år sen o shit har jag nånsin gjort detta förr, o på ett sätt som igår o helt självklart. Kom på mig själv att jag gjorde allt exakt som då...sånt e ju lite läskigt nästan. Det sitter liksom som en smäck o jag tänkte inte efter för en sekund.

Istället njöt jag  i fulla dra
g..

Nära att jag tog Callisto o drog ivög över fälten för att aldrig vända :D Tänk att detta vart mitt från jag var  5 år till typ 20.

Livskavlite´!!!
ÅÅÅH va hästar e underbara.

Gissa om jag har ont i arslet idag?


 Men det va det värt.
 Big time.


(PS:
Karin, det e inte jag som e deras största fan o har sida om dom. Hahaha, trodde du det?)


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej Carro!

Jag trodde faktiskt på allvar att det kunde varit du, Lidköpingstjej som du är. Men där hade jag fel! Vi lyssnade på dem på Larmtorget och vi gillar dem skarpt!

Hälsningar Karin

2009-08-09 @ 14:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0