smått o gott

Gårdagen -i kanonväder -spenderades vid Trandansen o Hornborgarsjön i sooooolen. UNDERBART.
 
15 600 tranor befann sig där o även jag tittade på dom några minuter...
17-18 grader varmt o kaffe med kaka i gräset, det  va härligt det. Minst sagt. Lilly gillade läget o sov gott  i sin vagn o var sen på strålande humör hela dagen. Till o med åka bil gick perfekt, vad annars med farmor brevid sig som kan leka i oändlighet ?? :)
Hon gillar sin farmor o farfar skarpt!! Vi hann även med en sväng på torget, där jag aldrig går annars men det e mysigt när man har besök. Sen fika på det vanliga stället.. Disskuterade även dagisfrågan o jag önskade att det fanns ett Ur o Skur-dagis här i stan, efter att ha läst Charlotte Perellis blogg (hennes barn har typ vart sjuka två dagar på flera år -jämför det med andra!!) Annalill genomskådade det hela o misstänkte att det va för att jag själv skulle slippa sjava runt i gummistövlar o regnkläder o leka.
Kan ligga nåt i det. Men faktiskt tänkte jag mest på sjukdomar som lär avlösa varann..
Faktiskt :)

Idag har vi inte så mycket på schemat utan tar det som det kommer, ska göra en fläskfile´gratäng snart o håller en tumme på att den ska gå att äta. En tur till Åhlens ska vi åxå hinna med innan de ger sig iväg.

Här övas det på musik till dop, Annalill hittade till sin stora glädje nåt att laga o fixa o Lilly sover mitt i läten från gitarr, piano o borrmaskin.
Inte illa..

Dax att få ut nåt av denna söndag!!



















Kommentarer
Postat av: Majsan

Det var visst fler än ni som ville titta på tranorna! Ser underbart ut i det fina vädret.

2009-04-05 @ 17:07:06
Postat av: Fafa Kenny

Hemma i Kalmar efter dessa härliga dagar i Lidköping. Det var ju kul att en veteran vid Hornborgasjön som varit där varje år sedan urminnes tider sa att lördagen den 4 april (igår) var den absolut finaste trandagen han varit med om. Och den dagen prickade vi in tillsammans. Det var värt att minnas. Tack å kram till er alla. Fafa

2009-04-05 @ 20:30:30
Postat av: Frida

Vad trevligt ni verkar ha haft det!! Men hur gick det för farfar att ta sig upp när han satt så bekvämt på picknickfilten?? Fanns det inga bord??? ;-)

2009-04-06 @ 08:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0