Fröken Envis

Sitter här med lilla Fröken Envis i famnen....om barnmorskan på BB vetat hur rätt hon skulle få om den saken! I natt har hon envist vaknat var fjärde timme o bara "ge mig mat -NU!" Jo jag vet, det är ganska snällt ändå men hon brukar va ÄNNU snällare på natten så vi e lite bortskämda...redan. På dagarna e hon som en klocka med 4 timmar emellan målen men om natten sover man gärna liite längre. Men som sagt, vi får inte klaga.

Har haft Lenny här på fika en stund o nu ska jag försöka komma i kläderna jag med, har bara gjort morgontoan på snuttis ännu. Fick frågan vad jag gör på dagarna.. Öh jaa.....byter blöja, matar o går en sväng, sen kommer John hem från jobbet o vill ha lite "Lillytid" o jag behöver egentid. Typ se nåt på tv eller så.  O Lilly bara älskar sin pappa, kommer bli en riktig Pappas flicka, tro mig! Jag duger jag med men e inte lika omtyckt som han. O det e inget jag sörjer utan tycker det e jättefint o se !
Allt efter tiden går ska vi ha en egen kväll var i veckan då vi gör vad som, bara vi kommer hemifrån. Fika med kompisar, bio eller vad man än känner för. Bara för att vi åxå ska må bra,. få längta efter varann o lillan o framförallt orka vara bra föräldrar. Detta e det underbaraste vi vart med om, absolut,  men med tiden kommer det åxå bli vardag o då e det nog viktigt att ge varann egentid, tror vi. Vi får väl se om vi hade rätt, om ett tag.

I helgen ska vi äntligen åka till Karlsborg o visa upp skönheten för hennes gammelfarmor o farfar, de längtar såklart efter att få se henne. Så det ska väl bli av nu. Vet bara inte vilken dag eftersom Johns jobb har planer på att ta ut honom på "pappasexa" eller va det kallas. Ja de firar iaf att han blivit pappa.. med ett par glas eller tre gissar jag. Detta ska som ni förstår va en överrraskning o därför vet vi inte om det blir ikväll eller imorron, så det som lever får se.... hade ingen aning om att denna tradition fanns men det gör den tydligen....undrar när de tar ut mamma på nåt skoj ;D

Nä, i kläderna va det ja.....

Kommentarer
Postat av: Hannah

det blir i november som du får din mammasexa när vi ska ta dig till gbg o jag kommer vara din privata chaffuör :) hört m john om onsdagen? o vill ni ha vuxen tid ihop så behöver jag träna på hur de e att vara mamma o ställer GÄRNA upp ngr timmar så du o john kan göra ngt ihop!kram

2008-09-19 @ 16:59:22
Postat av: Dette

Kunde inte sagt det bättre själv Hannah! I november får det bli en "helkväll" på Skandinavium! :) Kramkram

2008-09-20 @ 00:38:42
URL: http://www.dette.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0